vrijdag 30 januari 2015

Winter…

De winter lijkt echt door te zetten in ons land, nu we de afgelopen dagen al een paar keer een witte wereld om ons heen zagen en regen-, sneeuw-, hagel- en zelfs onweersbuien aan de orde van de dag zijn. 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Na een flinke sneeuwbui vind ik een winterse wandeling erg mooi, voor de rest hou ik veel meer van warmte en blijf ik graag binnen. Soms verwen ik mijzelf met een kop chocolademelk, dat vind ik heerlijk. Het liefst met een stuk chocola erbij maar aangezien ik de kilo’s graag binnen de perken hou, laat ik die combinatie verstandig achterwege ;-). 

Home & Lifestyle



Home & Lifestyle

Het Duitse woonboek Belle Blanc ligt met de goede kant naar boven, maar heeft een gedraaide rug ;-)

Ik heb een overvloed aan woon- en tuinbladen, dus vervelen is voor mij gelukkig geen optie. Lekker op de bank kruipen, een woonboek erbij pakken en genieten van een warm drankje…zo kom ik de winterse dagen wel door.  

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

Heerlijk om dan plannen te maken voor het voorjaar, die elke dag toch écht een stapje dichterbij komt… 

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

63 opmerkingen:

Unknown zei

Dat is wel genieten bij jou binnen Ingrid met al die mooie woonbladen.
Ik heb vanmorgen weer een fijne wandeling gemaakt, hier ligt weer veel sneeuw. Van mij mag het wel even doorzetten zo, alhoewel de lente ook zeker zijn charme heeft.
Fijn weekend. Groetjes, Nancy

angie zei

hou ingrid, wat mooie foto's !!! en onder hen zijn er zelfs viooltjes !!!
Angie wil een leuke vrijdag van Duitsland

Shabby soul zei

Hello darling Ingrid! We do need a pop of colors in these gray days, true? Here cold is finally arrived (normally the coldest of the year) and I'm waiting for a spring air...
Hugs! Silvia

Bizzy @ home zei

Het geeft zo'n vredig gevoel, die witte wereld, maar ook veel troep. Fijn dat je binnen kunt genieten met heerlijke wooninspiratie. Het viel me gelijk op dat belle blanc 'op de kop' ligt, perfectionist die ik ben....Fijn weekend, Ingrid.
lieve groet, Renny

Corine(THUIS) zei

Ik zag al weer sneeuwfoto's langskomen, maar gelukkig is hier niks aan de hand! Beter nog.. Hier schijnt al de hele dag de zon :-))

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Heerlijk, Ingrid, `k was net lekker aan het lezen in mijn gekregen magazine`s voor mijn verjaardag! `k Hoop zo weer verder te gaan.

Lieve-Groetjes,
Verie

Huize Kip Kakel zei

Geniet van een heerlijk weekend met of zonder sneeuw..heerlijk op de bank met een boek erbij of een haakwerkje:)
Leuk we plaatsten bijna dezelfde titel...

Anoniem zei

Hier lag vanmorgen ook weer zo'n dom dun laagje. Of gewoon een mooi dik pak, waar je tenminste nog je laarzen in hoort 'kraken' als je erin stapt of niets. Maar niet zo ertussenin, alleen maar troep. Daarbij ben ik al vanaf oudjaarsdag verkouden, dus ik heb het wel gehad met de winter. Ik snak wat dat betreft ook naar de lente.
Heerlijk zo dat rondneuzen in de bladen, hoewel ik me erop betrap dat ik nóg liever neus op Pinterest. Maar daar kan ook een kop warme chocomelk naast staan, haha, met één of twee marshmellows in...ik weet 't, ik weet 't...maar zó lekker...;-))
Fijn weekend!
liefs, Peetje

What's in a day zei

Hoi Ingrid, je hebt je header verandert, wat leuk zeg, even helemaal een andere look!
Hier lag ook sneeuw, vanmorgen was het gewoon een klein drama om op mijn werk te komen, de binnenwegen, die ik graag gebruik, waren niet gestrooid, iedereen reed heel langzaam...gelukkig kon ik daardoor genieten van de witte wereld om me heen:)
Nu ook lekker even een woonblad erbij gepakt, behalve thee, neem ik ook graag een kop chocolademelk, dus vanavond geniet ik daar ook van.
Ik wens je een hele mooi weekend.

Liefs, Eefie

Bonjade zei

Ik wil geen wit en winter ik wil lente....!!! Die gladheid.....bah....
Ha ja dat boek heb ik ook.....ergert mij ook dat de tekst dan op de kop staat ;)

Wens je een fijn weekend

Liefs

Unknown zei

Hier ook weer een poederlaagje sneeuw met veel verkeersellende vanmorgen op weg naar het werk.
Voor mij mag de lente zijn intrede doen , maar nog even geduld zeker ....
Zo gezellig als je binnen kan blijven met de voetjes op de bank en een heerlijke chocomelk .
Hopelijk kan ik dit zondag eens doen .
Fijn weekend
Groetjes christel

Thuis bij Tjits zei

Hier lag vanmorgen ook weer een behoorlijke laag sneeuw, gelukkig hoefde ik vanmorgen de weg niet op, maar kon ik met de honden genieten van een heerlijke sneeuwwandeling:)
Jij komt dit winterse weekend wel door met een stapel mooie woonbladen en lekkere warme chocolademelk, heerlijk!

Ik wens je een heerlijk weekend Ingrid,
Liefs, Tjits

Unknown zei

Jij komt de winter wel door hoor...alle ingrediënten daarvoor heb je in huis.
Langzaam gaan we weer richting het voorjaar, de eerste maand van het nieuwe jaar is al weer om..
Fijn Weekend Ingrid.

Groetjes,
Inge, my choice

Unknown zei

He, de vertrouwde header is vervangen. Maar dit is ook een mooie foto die bij de tijd van het jaar past. Denk daarbij aan veel woonbladen en warme chocolade melk en het gezellige weekend kan beginnen. Geniet er maar van. Groetjes, Ingrid.

Unknown zei

Wat een mooie Verzameling boeken! Vast heerlijk om die er af en toe bij te pakken! Je laat weer heel fijne foto's zien.. Denk dat ik een kop warme chocomel ga maken!:)
Fijn weekend!

Liefs Danielle

Brenda zei

Hallo Ingrid, hier begint het nu ook weer te sneeuwen, maar je hebt gelijk dat je uit wilt kijken naar het voorjaar.
Dat vind ik ook een heerlijke tijd.
maar nu nog even genieten van de sneeuw.
mooie foto's hoor, fijn weekend.
groetjes Brenda

Unknown zei

Nou hier nog geen sneeuw...gelukkig! Jij komt de wintermaanden wel door zie ik.
Ik ben blij dat het voorjaar weer er aan zit te komen...en heerlijk strakjes het zonnetje voel branden.
Je hebt weer mooie sfeerfoto's gemaakt!

Groetjes Anita

Anoniem zei

Twee zielen, één gedachte.
Bij mij is het ook gezellig maken en en met woonboeken en tijdschriften even heerlijk op de bank zitten met een sloot warme thee.
Sneeuw op zich vind ik wel mooi lijken, maar aangezien ik alles te voet of met de fiets moet doen, vind ik het soms wat minder.
Maar we doen het maar gewoon zoals het zich voltrekt.
Geniet een heel mooi weekend!

Liefs, Gerry

Anoniem zei

Oh, en ik vergeet helemaal te zeggen dat je een leuke header hebt gemaakt!

Lieve groet,
Gerry

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtige sfeerfoto's kan er zo van genieten die winteruurtjes en ziet dat je net als ik ook van die prachtige woonboeken in bezit heb en ja Ingrid ik weet het wat is er dan nog heerlijker dat te lezen met de kaarsjes aan chocomelk en een heerlijke stuk chocolade , net nog meegenomen, chocolade met noga en honing ... kan het soms ook niet laten maar tis zo heerlijk en zo gezellig ..lekker genieten zo belangrijk ... wens je een fijn weekend geniet maar lekker ....

Lieve groet Rosita

It's me zei

Mooi je nieuwe header...geniet van een heerlijk weekend....laat het voorjaar maar komen hoor...!...liefs Ria...x!

Onder de rieten kap zei

Wat ziet het er weer gezellig en mooi bij je uit! Ik vind het ook altijd heerlijk om lekker weg te kruipen met een kop warme soja-chocomelk en de kat op schoot en een hele stapel woontijdschriften! Heerlijk!
Veel liefs, Yvonne

Inge R. zei

heeel herkenbaar!
lekker genieten met al die boeken, wat heb je er veel! en ja die "verkeerde"kant van de titel viel me gelijk op! hihihi afwijking......;-)
groetjes, Inge

Room Seventeen zei

Hier lag vanochtend een flinke laag, pffft. Ongeveer
15 cm , jakkes bah.
Bij de kringloop een stapeltje Linda's meegenomen, lekker voor in bad en bed. Mij zie je niet buiten met dit weer ;-)

Anneke zei

Ja heerlijk he als het buiten guur weer is en zelf met wat tijdschriften op de bank genieten van alle mooie binnenkijkers. Een goed weekend, liefs änneke

lia zei

Hey, wat heb je een mooie header gemaakt. Erg leuk gedaan.
En ik hoor net dat er veel vorst aankomt, dus zorg maar dat je voldoende chocolademelk in huis hebt.

Fijn weekend
Liefs lia

het moonhuis zei

Ja een andere header, dat valt meteen op. Een mooi sfeerplaatje. Ik durf niet aan mijn header te knutselen, ik ben bang dat ik het helemaal verknal, dus laat m maar zo ;-)
Wat zou ik dat toch graag willen, lekker met een boek of tijdschrift op de bank, maar ik heb echt nooit rust in mijn kont. Ik zie altijd weer wat waardoor ik toch weer opsta. Er ligt hier een stapel woonbladen van heb ik jou daar en ik ga me toch voornemen om ze dit weekend allemaal door te spitten, dan kunnen ze weg. Gelukkig zijn de hockeywedstrijden afgelast, dus ik heb de tijd. Ik hoop dat het gaat lukken en dan neem ik er ook zo'n heerlijke mok warme chocomel bij mmm!! Fijn weekend!!

Liefs Monica

Marijke zei

Ziet er heerlijk uit chocolademelk en al de boeken en tijdschriften!
Wordt vast een prachtig voorjaar!
Fijn weekend,
groetjes van Marijke

Bloom in Passion zei

Heerlijke foto's. Zo kom je inderdaad de winter wel door. Ik vind het ook een prachtig gezicht maar verlang ook erg naar de lente.Maar ja,day by day he.Een fijn warm weekend gewenst, liefs Pauline

Le Style zei

Wat mooi je header! Heerlijk om met dit weer zo lekker op de bank te nestelen en te genieten. Zo maken we er het beste van ;-) Geniet van je weekend!

Liefs,
Yet

Janny zei

Wat een mooie header heb je, zeg. Heel sfeervol en een beetje chique, daar houd ik van.
Ik vind het prachtig buiten, als ik hier uit mijn ramen kijk zie ik overal een verstilde witte wereld. Hier komt geen verkeer dus het blijft heel lang mooi.
Ik blijf nu het liefst binnen, maar af en toe een wandeling maken is natuurlijk wel zo gezond, dus dat doen we ook.
Geen chocomelk voor mij, geef ik niks om. Maar een heerlijke koffie of cappuccino met een stukje chocolade erbij dan wel weer!
Heerlijk: muziekje aan, haardje aan, bladen en boeken binnen handbereik.
Geniet ze!
Liefs,
Janny

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hoi Ingrid, heerlijke foto,s van de winter, binnenshuis. Heerlijk he om je terug te kunnen trekken in je eigen huis, genietend van alles wat je lief is. Jij ook een fijn weekend,
groeten Pauline

Marion van de Sande zei

Zo klein als Nederland is en toch behoorlijke verschillen. Hier is het eigenlijk al de hele week behoorlijk zonnig en ik loop zo de tuin in zonder jas om even snel wat dingen te doen. Ik herinner me van een ochtend heel vroeg dat er een witte zweem over het veld en de straten lag maar die was na 2 uurtjes weer weg. Ook nu is het weer heel zonnig.

Mooie kop heb je, header heet dat geloof ik?

Fijn weekend, met mooie woonbladen op de bank gaat dat vast goed komen :-)

Marion

Huis in de Provence zei

Oh wat goed dat jij dat kunt weerstaan...bij mij zou chocolade vooral puur, wat op z'n tijd best goed is zeggen ze ;-)komt dat even goed uit!!niet ontbreken!!

Fijn weekend en geniet van je gezellige woonkamer.

lieve gr. Mirjam

La Blomst-Living zei

Hee, een nieuwe header, mooi!
Ik heb je wel door: jij verlangt heel erg naar de lente; voor je het weet is het zo ver hoor, nog even volhouden ;-). Je hebt genoeg leesvoer bij de hand en je hebt gelijk, je moet het binnen gewoon gezellig naar je zin zien te maken!
Fijn weekend! Linda

Claudia Leertouwer zei

De winter is niet echt mijn ding, ik verlang echt weer naar het voorjaar!

eigen thuis zei

Mooie header Ingrid! En ik ben ook helemaal klaar met de winter, wil zo graag lekker naar buiten. En dan zonder muts, sjaal en wanten haha. Maar tot die tijd moeten we ons binnenshuis maar vermaken, natuurlijk met een kop chocolademelk en woonbladen of een mooi boek. Fijn weekend nog.

Liefs Gonda

lien zei

Ondanks dat de winter niet jouw seizoen is, weet je het erg gezellig te maken! Heerlijk warme chocomelk, met marshmellows on top, mmmm

Things and Thoughts zei

Winter has its beautiful moments like all seasons I think. Looking at your artistic photos is always a great pleasure Ingrid. Natural light must be different in North, so photos reflect it in another way than here, without shadows, so beautiful!
Happy Sunday!
Olympia

van alles wat in huis en tuin. zei

IK wou dat hier ook eens een wat dikkere laag sneeuw kwam: voor 1 dag dan wel te verstaan. Net mooi genoeg om foto's te maken (ik zie tenminste zoveel moois op de blogs)en dan mag het héééél snel weer weg!
Kom op lente: ik heb er zin in!
En dan drink ik ook wel chocolademelk....
Wat kun jij toch een mooie sfeer neerzetten: ik geniet er zo van en heb geen woonbladen meer nodig!

Fijn weekend
Groet Trijnie

Madelief zei

Lieve Ingrid,

Jeetje dat er bij jullie zo veel sneeuw is gevallen! Wij hebben in Rotterdam maar een paar vlokjes gezien en die waren ook zo weer weg. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet zo erg vind. Ook al levert het mooie plaatjes op.

Leuk om te zien wat jij zoal leest!

Tot heel gauw. Fijn weekend!

Liefs, Madelief x

Marie-José zei

Ja het is inderdaad wel echt weer nu om te cocoonen op de bank met een dekentje, chocolademelk en een woonblad. Alleen de winterslaap nog hè Ingrid? Dat je pas wakker wordt als de lente begint? Zou dat wat voor je zijn? ;-) haha...
Hier is behoorlijk wat sneeuw gevallen gisteravond en toen zag het er prachtig uit buiten, maar vandaag heeft het gedooid en dan wordt het zo'n natte prut allemaal.
Nee laat het dan nu maar weggaan..
Dus voor mij geldt nu hetzelfde, op de bank met een dekentje, de haard en cocoonen...zalig!!!

Een fijn weekend nog en lieve groet, MJ

Housebythewaterhole zei

Héél mooie post met prachtige foto's Ingrid,
echt genieten bij het lezen ervan !
Sneeuw hebben wij nog niet gehad,ik hou nochtans
wel van een laagje sneeuw...als die dan op tijd verdwijnt...:-)
héél fijne zondag
liefs Kathy

Marjon zei


Bij ons in het zuiden is dit keer geen sneeuw blijven liggen...ik vind het wel jammer...maar koud is het wel...en bij jou is het heerlijk genieten met die lekkere chocolademelk en lekker op de bank met een woonboek...je foto's vertellen er alles over...heel mooi...geniet nog lekker van het weekend en lieve groet Marjon

Ger zei

Wie zich niks aantrekken van die winterse buien zijn de winterviolen die trotseren het koudste jaargetijde.
Jij komt de dagen ook wel door zo te lezen en te zien aan de boeken,tijdschriften lekkere bank en chocolademelk.

Ik verveel me ook geen moment binnenshuis en kan bijna niet wachten totdat de winterschilder gereed is met het schilderwerk in gang,trap en overloop,dan kan ik afspraak maken met stoffeerder en daarna kan ik eindelijk zelf aan de gang met mijn ideeën uitwerken.
Elke dag een beetje omdat het lijf niet mee wil werken aan wat ik allemaal in het hoofd heb.

Fijn weekeind gewenst en lieve groet,
Ger

Marjonel M zei

Mooie header heb je. Ik hoorde dat we nog meer kou krijgen, dus ik hoop dat je een flinke voorraad aan chocolademelk en mooie bladen hebt.

Fijn weekend
Liefs, Marjonel

Ingrid zei

Wat een prachtige en gezellige post weer Ingrid,je mooie tijdschriften zijn ook helemaal mijn stijl....geniet van een warme en zalige zondag hoor!
veel liefs...

Marian zei

Jij zit er lekker bij hoor...en ik lees bij jou ook tussen de regels door, dat het wel voorjaar mag worden, ondanks dat het zo mooi!!! en gezellig is bij je...en wist je dat chocolade goed voor je is ;)

Athomebymy zei

Ik hoop dat de winter vlug voorbij is ... op naar de lente !

Liefs Petra

SOBERenSTIJL zei

Het viel me meteen op, je nieuwe header, prachtig hoor!
Ik hoop dat het gauw lente is!
Liefs, Dorine

Els zei

Inderdaad heerlijk om met dit weer onder een dekentje stapels woonbladen door te spitten :-)
Mijn schoonvader is een echte erkerbank voor ons aan het maken, ik weet al wat mijn nieuwe favoriete plekje wordt om heerlijk te lezen!

Fijne middag
X Els

My name is Riet zei

Wat zijn tijdschriften toch heerlijk hè en inderdaad voornamelijk ook woontijdschriften voor mij. Heb er ook massa's ,al van jaren, en kan er in blijven kijken. Deze week bij Lia nog weer een mooi blad gekocht, ik kan het niet laten.hihi.
Mooi je nieuwe header. Klassiek en stoer.
Zo gek, ik lees van een hoop mensen over sneeuw, wij hebben hier amper een paar millimeter gehad en dat was ook gelijk weer verdwenen. Voor mij hoeft het ook niet zo nodig hoor. Ik wacht weer op het voorjaar.
Ik wens je een fijne week.
Liefs van Riet

Berna zei

Kan ik me helemaal voorstellen. Lekker met een boek op de bank, iets warms erbij en lekkerinspiratie opdoen.
Fijne avond!

Lida zei

Ik geniet van jouw creativiteit zoals jij van de mijne! Jouw interieur is inspirerend en soms wilde ik dat ik ook zo'n rustig en gezellig interieur had, maar het zal wel altijd een gezellige maar volle boel blijven! Mijn nieuwe quilt zal wel in jouw smaak passen, kijk dinsdag maar even! Groetjes
Lida

Passione Helena zei

Je nieuwe header is een mooie binnenkomer, Ingrid! Viel meteen op!
Bij ons was een behoorlijk pak sneeuw gevallen, ik stond voor 07.00 uur de oprit schoon te vegen..pff. Manlief was vorige week van de trap gevallen en heeft z’n staartbotje en een paar ribben gekneusd. Ondanks het maar van korte duur was heb ik erg genoten, wat een prachtige wereld met het zonnetje erbij. Maar op grauwe dagen als vandaag is er natuurlijk niets fijner om lekker in de warmte op de bank te kruipen met een kop chocomelk en een mooie woonblad. En dat is bij jouw in huis absoluut geen straf…wat een gezellige plaatjes!

Wens je een hele fijne week!
Liefs Helena

Maia zei

Ja mooi is het buiten bv na een hagelbui vind ik ook!
Dat smelt ook weer snel, net zo fijn!
Mooie foto's heb je er van gemaakt met die mooie viooltjes tussen de hagel/sneeuw!
Ja heer lijk binnenmet tijdschriften of blogs lezen heerlijk met dit weer.
Jullie ook een fijne winterweek en bedankt voor je gezellige reacties op mijn blog.
Liefs Maia

Dineke@esatto zei

Heerlijk hoor, lekker binnen met een stapel boeken of bladen! Kan me helemaal voorstellen dat je dat wel een middagje uithoudt!
Prachtige foto weer Ingrid!!
Liefs Dineke

Marjan zei

Heerlijk is dat he met een blad of een woonboek op de bank plannen maken. En de chocomelk en chocolade is hier ook zeker favoriet met dit weer. Lekker genieten dus.....

Liefs, Marjan

Muggensteekjes zei

Net ons hondje uitgelaten en ja hoor, de sneeuwvlokken kwamen alweer naar beneden vallen. Het is prachtig hoor maar ik hou nu eenmaal meer van warmte.
Met die mooie tijdschriften komen we de winter zeker door Ingrid.
Fijne dag, liefs Ingrid.

Indruk zei

Ben de blogs weer even aan het bijlezen. Hier lag er van het weekend een klein beetje sneeuw. Mijn dochters hebben in de buurt met fiets en kratten restjes sneeuw verzameld en een sneeuwpop gemaakt. Hier drinken we ook graag warme chocolademelk met .... slagroom, mmmmm. Wat grappig dat er nu een viooltje staat bij je in de tuin, verlang meteen naar het voorjaar! Liefs Pascale

linda zei

Dat ziet er heerlijk uit, lekker genieten hoor!!
Vind het zelf soms lastig kan gewoon niet stilzitten zie altijd weer iets wat gedaan moet worden... Ik lig alleen nu al drie dagen met griep in bed dus nu moet ik wel.
Hele fijne dag!!
Groetjes Linda

Bij Guusje Thuis zei

Ik kijk nu naar buiten en zie weer sneeuwvlokjes naar beneden komen, het zijn net kleine veertjes. Leuk om te zien en die witte wereld is ook heel mooi. Maar ik vind het toch allemaal minder als je naar buiten moet, soms kan het niet anders maar stiekem probeer ik dat momenteel zoveel mogelijk te voorkomen. Studeren is wat dat betreft de komende dagen een mooie smoes om lekker binnen te blijven :)

MARIANNE zei

Heerlijk om op zulke winterse dagen, lekker op de bank te kruipen met een lekkere beker warme chocolade melk (voor mij graag met slagroom)...en je omgeven tussen de mooie woon bladen/boeken...voor nieuwe inspiratie voor de komende lente!
Gezellige sfeer foto's heb je er ook van gemaak!

Fijne zondag en groetjes!!!!!