vrijdag 5 september 2014

Onze tuin…

Voordat we op vakantie gingen, nam ik een aantal foto’s van onze tuin. Ik heb er dit jaar nog weinig van laten zien, maar de tuin is voor mij echt een plek voor ontspanning. Ik vind het heerlijk om het groen bij te houden, om nieuwe plannen te maken, te genieten en te zien dat alles het zo goed doet.

Home & Lifestyle


 
Home & Lifestyle
Aan de zijkant van het huis kom je via deze poort in onze tuin. Via een kleine overkapping loop je verder. Als je vervolgens je hoofd van links naar rechts draait, zie je de tuin zoals op onderstaande foto’s is weergegeven.

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
Op bovenstaande foto zie je het tuinhekje openstaan. Daar kun je een trapje af naar beneden, naar het terras dat aan het water gelegen is. 

Dit jaar hadden we een ware naaktslakkenplaag. Ze gooiden een aantal plannen in de war: nieuwe planten werden compleet weggevaagd en kregen niet eens de tijd zich te settelen. Maar dat is de natuur…

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
We gaan nu langzaam richting de herfst. Samen met de winter behoort het niet tot mijn favoriete seizoenen, juist ook omdat ik zo graag buiten in de tuin aan het werk ben en de herfst- en wintermaanden zich daar minder voor lenen. Maar het hoort erbij, de tuin heeft tijd nodig om tot rust te komen zodat het volgend jaar juist weer kan geven waar ik zo van hou. Gelukkig kunnen we de komende weken nog hele zonnige dagen verwachten met een aangename temperatuur. 

Ik wens je een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

50 opmerkingen:

Claudia Leertouwer zei

Heerlijk om weer even van je tuin te kunnen genieten Ingrid! Het is er werkelijk prachtig!!!

Judith zei

Wat een heerlijke groenexplosie bij jouw in de tuin!

Ik snap dat je zo´n slakkenplaag liever aan je tuin voorbij ziet gaan...

En inderdaad: Nog eventjes genieten van de laatste zomerdagen!!!

Fijn weekend X

Unknown zei

Wat een heerlijke groene tuin! Prachtig! Geniet er nog maar veel van zolang het weer het toelaat! Nog bedankt voor je reacties op mijn blog! Fijn weekend! Liefs

La Blomst-Living zei

Een prachtige geniettuin, Ingrid. Waar zeker in gewerkt moet worden, maar dat is voor jou gelukkig ontspannend. Nou ja, anders had je 'm vast wel volgetegeld ;-). Laten we hopen dat je in dit najaar nog heel vaak buiten kan zitten! (Dan kan ik dat ook).
Liefs en een mooi weekend, Linda

Onder de rieten kap zei

Hoi Ingrid, wat een prachtige tuin! Het loopt allemaal zo mooi vloeiend in elkaar over, echt super! Ik herken je gevoel met de komende herfst- en wintermaanden, ik ben ook het liefst de hele dag buiten, ik bedenk dan maar weer dat ik me dan leuk met het stylen van mijn interieur kan bezighouden, ook leuk! Groetjes, Yvonne

Ger zei

Oh heerlijk......kom even bij jou in de groene en bloeiende tuin aan het water uitrusten van de drukte in Barcelona;-)
Wanneer ik in mijn tuintje rondkijk zie ik ook heel goed de naderende herfst.
Het zij zo,maar ik hoop met jou Ingrid op mooie nazomerse dagen,wij trekken er nog poosje tussenuit en echt warm hoeft het van mij niet te zijn,wel graag droog.

Fijne nazomer en je hebt genoeg leuke plekjes in je tuin om te genieten.

Liefs,Ger

crochetcookingandmore zei

Mooie, verzorgde tuin heb je!! Ik vind het voorjaar en de zomer ook het lekkerst. Zowel om in de tuin te werken als erin te zitten....maar ja....
Laten we in elk geval komende dagen nog maar heerlijk genieten!!

Sientje zei

Wauw ik kan me heel erg goed indenken dat je graag in je tuin bent. En die naaktslakken ieh bah. Wij hadden een huisjesslakkenplaag net zo erg volgens mij, alle hosta's zijn tot op de bladnerven opgevreten. En onze hortensia's bloeiden heel snel maar waren ook heel snel weg.

Janny zei

Wat heb je een gezellige tuin, ik kan me voorstellen dat je daar graag vertoeft! Ik ben ook graag in de tuin en ik herken je weerzin tegen herfst en winter. Hoewel die natuurlijk ook best de gezellige momenten hebben, prefereer ik ook lente en zomer. Slakken met en zonder huis hebben we hier ook heel veel. Grappig is dat toen we hier kwamen wonen de grond nog niet bewerkt was, dus bosgrond en heel droog. We plantten er grote hosta's die we hadden meegenomen. Zó prachtig bleven ze dat eerste jaar; ongeschonden en met enorme bladeren. Maar sinds we onze bosgrond aan het bemesten zijn en er compost en dergelijke gebruiken zijn de slakken niet te tellen! Maar ja...de andere planten doen het daar wel beter op! Dus....

Bizzy @ home zei

Prachtig even een rondje door jullie tuin! Echt even genieten zo!
Fijn weekend,
Lieve groet, Renny

Things and Thoughts zei

Your garden is really a wonderful place to relax, work and feel happy. This lush green is something very difficult for our region as rains and storms come rarely.Hope there will be more sunny days in Holland this month so you can still enjoy outdoor activities.
Happy weekend Ingrid!
Olympia

Judith zei

In jouw tuin zou ik mij ook thuis voelen. Een weelde van groen en rust, lijkt mij.
Onze tuin is heel kaal, het gras bruin. Maar dat is de bedoeling. Een tuinrenovatie staat op het programma, maar neemt nog geen vormen aan. Ik weet nog steeds niet welke tuintegels ik wil, zucht...

fleur zei

Hoi! Je tuin ziet er prachtig uit! Je boft dat het grenst aan het water en dat daar een zitje is; heerlijk plekje.
Slakken heb ik dit jaar ook heel erg!ALLE DAHLIAPLANTEN ZIJN OPGEGETEN! Daarom heb ik dit jaar ook geen dahliabloemen...jammer. Ik gebruik geen gif vanwege de egels en vogels, maar je zou er bijna over denken! Nou ja er is genoeg over in de tuin! groetjes Fleur

Huiz&zo zei

Ik snap dat je graag in je tuin bent. Wat een mooie groene weelde. Ook wij leven graag buiten. En gelukkig kunnen we daar volgende week nog even van genieten!

Fijn weekend!

La Maison zei

Een prachtige tuin lieve Ingrid, en slakken .......praat me er niet van. Ik ben wel eens in de schemering met een zaklamp op zoek gegaan,maar dat doe ik niet meer hoor, geen beginnen aan.
Een lieve groet uit een zonnig Frankrijk.

flowersandhome zei

De herfst vind ik eigenlijk best wel een mooi seizoen als het maar niet zo mistig en bewolkt blijft als het deze week was en is. Het feit dat er zo'n mooie week voorspeld was maakt het dan alleen maar erger maar ach, veel kunnen we er niet aan veranderen tenzij verhuizen misschien ;) en eerlijk gezegd zou ik dat niet eens erg vinden.

Je tuin is echt een pareltje en echt een plek die rust uitstraalt. Het moet er heerlijk relaxen zijn, en die directe toegang tot het water maakt het extra bijzonder natuurlijk. Dat kunnen weinig mensen zeggen, al komt het in Nederland wellicht vaker voor.

Lieve groet en fijn weekend,
ik duim voor wat zon,
Marian

It's me zei

Mooi hoor je tuin....heerlijk....ook wij hebben erg veel naaktslakken bah...!....vind ze zo vies.....en op het parkeerterrein achter ons appartement heel veel huisjes slakken moet je echt uitkijken waar je loopt anders hoor je krak onder je schoenen...yakkes ...!...ik zit nu heerlijk buiten...te genieten...fijn weekend...liefs van mij...x!

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Een mooie tuin, Ingrid! Je tuinset vind ik ook super! Geniet ervan.

Lieve-Groetjes, Verie

Kom Achterom zei

Je hebt een heerlijke tuin! Het lijkt me heerlijk om zo aan het water te kunnen zitten. Jij kunt in ieder geval nog even nazomeren deze week het is heerijk!
fijn weekend
Yolanda

Anoniem zei

Heerlijk je rondje tuin. Lekker veel groen, straalt rust uit. Volgens mij zou mijn lievelingsplekje bij het water zijn...
Naaktslakken, jakkie. Dit jaar heb ik het idee dat het meevalt, maar waarschijnlijk komt dat omdat we weinig 's avonds in de tuin hebben gezeten, té koud en té nat. En dat natte is nu net weer aangenaam voor die vieze beesies. Ik heb vorig jaar ook wel eens 's avonds met een zaklamp door de tuin gewandeld...niet doen...wordt je mismoedig van: ze zijn overal!
Deze week is september in ieder geval goed begonnen. Dus ik zou wel weten waar ik dan zou zitten in jouw mooie tuin...
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Bij Guusje Thuis zei

Het is nu inderdaad nog heerlijk, zelfs bij ons 'op de postzegel'. En heb het vast al vaker gemeld maar wat heb je toch een geweldige tuin. Logisch dat je daar veel aan het rommelen en genieten bent. Fijn (tuin)weekend!

Unknown zei

Wat een zalige tuin hebben jullie, dat plekje aan het water lijkt me echt heerlijk!
Hier zie ik in de natuur ook volop al de herfst die zijn intrede doet. Van mij mag het ook hoor, lekker gezellig seizoen ;)
Fijn weekend, liefs, Sonja

Athomebymy zei

Oh wat een prachtige tuin , daar heb je vast en zeker wel superveel werk in om die zo mooi te krijgen ...

Liefs Petra

Alie zei

Echt een heerlijke tuin om in te ontspannen. Ik vind het ook heerlijk om lekker in de tuin bezig te zijn, ook beslist geen wintertype dus.

Unknown zei

Wat leuk binnenkomen in je tuin door de poort en een knus hoekje onder de overkapping.
En dan een mooi overzicht over de gehele tuin. Je hebt echt groene vingers het lijkt zo mooi op elkaar afgestemd.
Van naaktslakken hier geen last ze houden waarschijnlijk niet zo van zandgrond. Maar vies zijn ze wel. Zo kreeg ik op de vroege ochtend de schrik. Een hele dikke zwarte spin op de muur, het lijf zo groot als een twee euro muntstuk. Ook wel weer moedig dat ik hem met een stukje papier verwijderd heb. Griezelend.
Een fijn weekend, groetjes, Ingrid.

Unknown zei

Wat een mooie tuin! De foto van de overkapping vind ik erg mooi. De krans staat heel mooi op het zwarte hout.
Echt genieten!

Groetjes Anita

lia zei

Helaas is het er dit jaar niet van gekomen, om eens heerlijk in die tuin van jou te zitten.
Volgende lente moeten we dat toch eens doen, want wat is het prachtig groen....

Liefs lia

eigen thuis zei

Een prachtige tuin heb je, Ingrid. Zo lekker hè, om in de tuin bezig te zijn. En het gaat hard in de tuin, alles wordt al zo herfstig. Dus nog maar lekker van genieten zolang het kan. Een heel fijn weekend.

Liefs Gonda

Anita zei

Wat een prachtige tuin lieve Ingrid :-) En dan zo'n terras aan het water ... Lijkt me heerlijk! Een heel fijn weekend X Groetjezz lfs mij

Unknown zei

Jouw tuin is echt een oase van rust.
Ik hou van al die hoekjes , dat intieme...
Een verlengstuk van je huis, zo zie ik een tuin
Hopelijk kan je er nog lang van genieten en blijft de herfst nog even weg.
Fijn weekend
Christel

Anneke zei

Wat heb je toch een prachtige tuin. Het lijkt me zo heerlijk om daar te zitten. En nu de laatste dagen nog even heerlijk ervan genieten he?
En naaktslakken brr. Wij hadden vorig jaar een naaktslakkenplaag. We hadden geen een hosta meer.
Nog een fijn weekend , liefs Anneke

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een prachtig stukje natuur heb je daar! Ik snap dat je daar enorm zit te genieten met mooi weer! En ja...ik zou het ook nog wel een poosje zo willen houden maar het is onvermijdelijk dat de herfst er aankomt.
De herfst vind ik niet erg maar de winter....daar kan ik we tegen opzien.Het duurt vaak zo lang. Hoewel het binnen gezellig maken ook weer leuk is, vooral met de feestdagen. En januari/februari slaan we gewoon over! Goed idee?

groet Trijnie

Room Seventeen zei

Mooi Ingrid! Zo lekker groen, en dat heerlijke plekje bij het water!

Joke zei

Een prachtige tuin en overal van die gezellige hoekjes waar je heerlijk kunt genieten.

groetjes Joke.

het moonhuis zei

Wat heb je toch een heerlijke groene tuin en zo'n terras aan het water is helemaal fantastsch. Ik heb vroeger op een ark gewoond, het liefst zou ik nu ook tuin aan het water willen hebben, want het blijft toch trekken.
Ik kijk juist heel erg uit naar de herfst, heerlijk juist hihi ;-)
Fijn weekend!!

Liefs Monica

Berna zei

Je hebt een heerlijke tuin om lekker in bezig te zijn. Het ziet er mooi uit met die gezellige sfeerhoekjes. Dat terras aan het water is natuurlijk helemaal super en gezellig.
Fijn weekend!

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Wat een heerlijk tuin hebben jullie. Je kunt ook wel zien dat daar met aandacht in gewerkt wordt. Het ziet er allemaal zo heerlijk weelderig uit. Laten we hopen dat het niet nog maar een paar mooie dagen worden, maar dat de hele maand september nog een heerlijke nazomermaand wordt... Zodat we nog heel veel uurtjes in de tuin kunnen doorbrengen...
Fijn weekend Ingrid, geniet ervan...
Liefs,
Mirjam

Bonjade zei

Oh wat een heerlijke beelden hier.
Wil nog veel veel meer van je mooie tuin zien....mag vaker hoor ;)
Hier ook veel naaktslakken....
Had laatst een pot vol verzameld...
tssss......

Wens je nog fijne tuindagen

Liefs

Margo van Schaick zei

Wat een prachtige tuin. Het slakkenverhaal is heel herkenbaar. Wij hebben ook een tuin de aan het water ligt. We gaan regematig op slakkenjacht om nog iets van onze planten over te houden!

Unknown zei

Wat een oase van rust...
Een terras aan het water...wat luxe.
Het is zeker genieten in je tuin....super.

Fijn Weekend Ingrid,
Inge, my choice

Indruk zei

Jullie tuin ziet er prachtig uit Ingrid! je tuin heeft ook hele fijne kenmerken : rustig gelegen, geen inkijk, aan het water, een kleine overkapping, mooie schuur en dan nog prachtige begroeiing die zo mooi in elkaar overloopt. Wij moeten het maar doen met een postzegeltje. Pascale X

Villa Zeezicht zei

Hihi, wat is het netjes bij jou ;)! Helaas krijg ik dat nooit voor elkaar! Grappig hè, ik denk dat het gewoon bij mij past, zo'n beetje rommelige bende buiten.. Maar mooi vind ik het wel bij jou! Fijn weekend!!

Willy zei

Een heerlijke tuin heb je en geweldig zo'n plekje aan het water. Dit weekend is het nog mooi weer om er te vertoeven. Fijne zondag, lieve groet

Unknown zei

Wat een geweldige tuin Ingrid, ik zie het helemaal voor me dat je daar graag bent en tot rust komt. Geniet ervan! Liefs Nathalie

lien zei

Jouw tuin is zo mooi en ook netjes, net als je huis. Je ziet wel dat er veel tijd in gestoken wordt. Gelukkig blijft het de komende dagen best mooi, dus kun je lekker nog even je lol op! Liefs en fijne avond!

Dineke@esatto zei

Heerlijk om even bij je om het hoekje te kijken Ingrid! En wat heb je een gave poort zeg! Leuk met die overkapping!
Nog even genieten van een mooie nazomer....!
Liefs Dineke

SOBERenSTIJL zei

Wat een heerlijke tuin, veel groen en bomen, super.
Hier ook een ware naaktslakken plaag..bah echt jammer hoor, hele hosta zijn aangevreten zo niet opgegeten.
Geniet nog van de mooie nazomer Ingrid!
Liefs, Dorine

Inge R. zei

prachtig!
ben ook zo,n tuinmens:)
heerlijk buiten zijn, kan er nu ook zo van genieten, met dit mooie weer:))
groetjes, Inge

Maia zei

Zoals altijd super foto's ook van jullie eigen schitterende tuin!
Waar moet je eigenlijk voor op vakantie?
Grapje....heerlijk weg van huis ander land, andere lucht, niets moet, alles mag dat is thuis toch anders...maar jullie tuin is heerlijk groen!

Linda zei

een prachtige tuin heb je Ingrid. Ik heb hem als eens aanschouwd uit je eerdere geposte blogs maar des al niet te min , weer leuk om je tuintje even te bewonderen.best nog wel groot denk ik , en lekker groen , daar houd ik ook van.

Lieve groetjes, Linda