maandag 19 maart 2012

Binnenkijken (04)

Jullie hebben even geduld moeten hebben voor deze binnenkijker, maar hier is ie dan.

Home & Lifestyle


Zoals eerder verteld gingen we in de kerstvakantie aan de slag met het idee van onze jongste dochter, iets waar onze oudste dochter mee instemde: slaapkamerruil. De jongste kreeg hiermee de grootste kamer van de twee, de oudste de kleinste.

Een hele klus, omdat het dus om twee slaapkamers ging en we voor één van de kamers een stukadoor hebben laten komen die meteen het schilderwerk verzorgde waardoor die kamer gedurende langere tijd ook helemaal leeg gemaakt moest worden. De zolder stond dan ook propvol.


Home & Lifestyle


Aan de andere slaapkamer – die jullie hier zien – hebben we veel minder hoeven (laten) doen. Via MP had onze oudste (17-jarige) dochter al een paar maanden eerder haar blik laten vallen op een Frans spijlenbed, type twijfelaar en ook al was haar aanstaande slaapkamer klein, dat bed wilde ze héél graag om heerlijk breeduit in te kunnen slapen. Persoonlijk had ik weinig problemen met haar wens (want ik vind haar bed helemaal geweldig)!


Home & Lifestyle


Het bed paste precies in deze kleine kamer! Je ziet dat er geen enkele speling meer is, aan beide kanten staan de poten van het bed strak tegen de plint. Op de witte linkerwand in de slaapkamer wilde ze graag een vlak – in dezelfde kleur waarmee de andere wand een paar jaar terug al was geverfd - om er daarna op schapjes een paar fotolijsten en een hart te kunnen plaatsen.


Home & Lifestyle


Het voorheen houtkleurige bureau had ze al, deze hebben we samen geverfd in de door haar gewenste kleur. Een aantal accessoires heeft ze zelf uitgezocht, ze wilde graag werken met (aqua)blauw.

Haar enige wens die vervolgens overbleef was een kast voor haar kleding en schoenen. Er was voor haar op zolder al wel kastruimte gereserveerd, maar het was uiteraard makkelijker om op haar eigen kamer ook over kastruimte te beschikken. Gezien het overgebleven hoekje kon de kast niet al te groot worden.


Home & Lifestyle


Aangezien ik al wat voorwerk had gedaan en onze oudste dochter er enthousiast op reageerde, trokken we een aantal weken terug met z'n tweetjes naar Old Basics in Kootwijkerbroek.


Home & Lifestyle

(Een knuffel in bed blijft fijn…ook als je inmiddels al wat ouder bent :))


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle

(Huh? Volgens mij stond dit setje op zolder, voor verkoop op een rommelmarkt :))!


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


Daar viel – na lang wikken en wegen want er stonden meerdere kasten die zij mooi vond – haar keus op deze prachtige lockerkast. De kast heeft een aparte sluiting, aan de bovenzijde zitten haakjes die de kastdeuren dichthouden.


Home & Lifestyle


Home & Lifestyle


We hebben er met z’n viertjes hard aan gewerkt en de oudste is helemaal blij met haar nieuwe kamer (...en haar moeder niet minder)


Een fijne week!

Liefs, Ingrid

P.S. Een post over de metamorfose van de andere kamer laat nog wel op zich wachten hoor, aangezien het klustempo hier niet altijd even hoog ligt. De puntjes moeten daar nog op de i worden gezet, er staan een bed, een bureau en een kast en alle wanden zijn van een hele mooie kleur voorzien, maar verder is het nog behoorlijk kaal. Maar ik laat het een keer zien…dat beloof ik!

88 opmerkingen:

My name is Riet zei

Wat een geweldige kamer is het geworden. Je dochter heeft een prima smaak. Dat bed vind ik ook zo leuk, gezellige meisjeskamer.
Fijne dag!
Lieve groet van Riet

Lilie's Home zei

Helemaal geweldig.

Groetjes,

Lizet

Room Seventeen zei

Het is echt prachtig geworden! Heel mooi gedaan, complimenten!

Lida zei

Wat smaakvol is haar kamer geworden, gezellig zo met die mooie lijstjes op dat donkere vlak, haar bed is echt te gek en die kast vind ik geweldig! Deze dame heeft smaak! Groetjes
Lida

Pierelantijntjes zei

Tjonge Ingrid, wat een schitterende kamer! Dochter heeft al net zoveel smaak als haar moeder zie ik wel!
de kast is een plaatje, en dat bed....wauwwww zeg. Complimenten hoor.
ben nu wel erg nieuwschierig natuurlijk hoe de kamer van de andere dochter wordt;-)
fijne week Ingrid.
liefs Ester

Tilly zei

Wat een prachtige dingen zie ik voorbij komen. Mooie vrolijke kleuren, een prachtige meisjes kamer.
Lieve groetjes Tilly.

Claudia Leertouwer zei

Wow, wat een geweldige kamer, wat een mooi resultaat, echt prachtig. Helemaal TOP!!!

Het lijstje van brocante zei

Wat een sfeervol kamertje...met alles erop en eraan.....om trots op te zijn...er ontbreekt haar aan niets.
Kijk uit naar je volgende post!!!
Ik wens je een fijne week & lieve groetjes,
Silvia

Stella zei

Hi Ingrid,
Jeetje wat ziet die kamer er leuk uit, kan mij indenken dat jullie oudste er helemaal happy mee is !
Lieve groet,Stella

Miss M zei

Wat een heerlijke gezellige kamer is het geworden zeg... rustgevend en de kleuren: helemaal goed!
Mooie locker ook. Twee jaar terug was ik ook bij Old Basics; ik ging er heen na mijn werk, maar ik vond het wat tegenvallen. Hier en daar stonden wel mooie spullen, maar erg duur. Misschien dat dat nu veranderd is? Hoe dan ook, deze locker zou ik ook zeker hebben uitgekozen.
Je dochter heeft smaak, maar dat heeft ze niet van een vreemde!
Nu maar hopen dat ze het netjes houdt!
Leuk om zo binnen te kijken!

Fijne dag, ik toog zo naar Intratuin! Eindelijk plantjes scoren...
Jij had dat al gedaan, las ik op een andere blog?

Liefs, Marjolijn ♥

Pauline zei

Het bed, oh echt helemaal geweldig.
Oudste hier heeft het frame al een tijdje op haar kamer staan. Ze wil het nog schilderen. De zijbalken zijn door een smid verlengd. Een twijfelaar is leuk, maar de lengte van vroeger is echt wel kort. Nu het buiten binnenkort weer schilderweer wordt zal het er wel eens van komen :)
Maar wat is de kamer van je dochter ook leuk geworden. Het bed staat ook in zo'n gezellig hoekje bij het raam. De kast is ook super. En mooie kleuren.
Succes met de volgende kamer.
Liefs, Pauline

Yvonne zei

wat een prachtige kamer is het geworden, het bed en de kast vind ik echt supermooi !!
Old basics zit hier maar een klein stukje vandaan, maar ik ben er nog nooit geweest, erg he
zal er ook eens gaan kijken
fijne zonnige dag gewenst!
Lieve groet Yvon

Astrid zei

Sfeervol hoor! Dochter heeft smaakt! Prachtig spijlenbed en lockerkast! Veel klusplezier met de andere kamer.
Fijne week en groet Kiki

Corine(THUIS) zei

Jullie hebben samen met oudste echt een leuke kamer gerealiseerd!! Dat bed... en dat vlak met de aankleding...en die kast met er bovenop een oude koffer...
HELEMAAL GOED!!
Leuk dat we mee mochten kijken, groeten aan je dochter!
Corine

Susan zei

Wat heeft je dochter een heerlijke kamer gekregen...en dat bed...zucht...zo mooi!!

Gr. Susan.

Linda zei

Ontzettend mooi geworden ! Die kast en het bed zijn prachtig, je dochter heeft nu een heerlijke kamer.

Fijne dag, hier in het noorden schijnt heerlijk de zon.

Groetjes, Linda

Judith zei

Een kamer met prachtig, rustige kleuren. Hier kom je tot rust. Om te slapen, huiswerk maken, ontspannen.
Heel mooi!
Fijne week,
groetjes Judith

Rozmeen zei

OO Ingrid, wat een heerlijke en gezellige kamer. Good job!

Liefs,
Rozmeen

BizzyChrissy zei

Zo dat ziet er goed uit, Wat is dat mooi geworden.

Fijne week Lieve groet Christien

Anoniem zei

Wat een prachtige kamer zeg en dat bed vind ik helemaal geweldig!

Groetjes en een fijne week,
Esther

All odd things zei

Wat een superleuke meidenkamer is het geworden!
Brocante en toch romantisch.
Ik ben benieuwd naar de volgende kamer....
Hier zijn we ook allemaal intern verhuisd en ook hier moeten de welbekende puntjes nog op de i worden gezet.....en dat duurt altijd langer dan gewenst, helaas.
Fijne dag!
groetjes, Marielle

Michelle zei

Schitterend!! alles, het bed, de kast, de kleuren, supermooi! daar zal je dochter zeker heel blij mee zijn! en natuurlijk jij ook!

Ben benieuwd naar de andere kamer hoor, niet te lang over doen hé ;-)))

Fijne week!
Liefs Michelle

It's me zei

Wat is het een mooie kamer geworden Ingrid...superrrr...met dat turqoise erbij......leuk !!...fijne week liefs van mij...xxx..

Grietje zei

Mooi hoor ...zeer smaakvol ingericht. De andere kamer wordt ook vast een plaatje om te zien.

Prettige dag,
Groetjes Grietje

Alie zei

Helemaal niks meer aan doen! Dat bed, dat bankje en die kast, mmmmmmm.

Peet zei

Prachtige kamer geworden! Ik ben verliefd op het bed, wat mooi...
Fijne dag, Peet.

Huize Kip Kakel zei

Prachtig geworden, Ingrid en dochters!!
Hier is het goed slapen en relaxen!
Fijne dag, groetjes Hannie

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Wat een prachtige kamer geworden zeg begrijp dat ze daar heel blij mee is....en jij ook die kast is superrrr geniet er lekker van ...lieve groet rosita

Nely zei

So beautiful Room dekorating with style..
Hugs..Nely!

Agnes zei

Wat een plaatje zeg. Echt heel goed gelukt. Ze heeft een goede smaak hoor. Wat zal ze genieten van deze kamer.
Lieve groet,
Agnes

'Inga' zei

Mooi geworden!
Met zo'n bed en stoere lockerkast kun je haast niet missen! Fris met het turquoise!

Prettige week

Anoniem zei

Dit heet woekeren met ruimte! Maar eerlijk is eerlijk, je dochter heeft smaak en heeft het mooi weten op te lossen. Die kast is heel erg leuk. En zo'n twijfelaar is heerlijk.

Lieve groet,
Gerry

lia zei

Hé Ingrid, wat leuk dat we even mochten gluren.
Het ziet er super uit. Leuk die kast met de grote koffer erop. EN dat bed.... nou ja gewoon alles.

Tja, gewoon toppie...
Liefs Lia

Shabby soul zei

Hello sweet friend! I love these turquoise touches, they make me think about the spring days close to summer.
Have a nice week!
Silvia

Unknown zei

Het resultaat is erg mooi geworden. Onze kids hebben een paar weken geleden ook van kamer gewisseld, maar dat was niet zo veel werk als bij jullie. Ben benieuwd naar de andere kamer.
Groetjes, Nancy

Michelle zei

Het resultaat is erg mooi geworden.
Leuk dat jullie hier allemaal samen aan hebben meegeholpen, wens haar veel plezier van haar nieuwe kamer maar dat zal denk ik wel lukken ;)

Liefs Michelle

Blomkje en Wenje zei

Je dochter heeft smaak, Ingrid! Geweldige metamorfose...wie zou daar nu niet lekker kunnen slapen.

Groetjes, Pietrik

Blomkje en Wenje zei

Je dochter heeft smaak, Ingrid! Geweldige metamorfose...wie zou daar nu niet lekker kunnen slapen.

Groetjes, Pietrik

Krek wak wou zei

Wat een heerlijke kamer is het geworden! Zo gezellig! Daar wordt vast en zeker lekker in geslapen!
Groetjes van Nicole

Le Style zei

Zo mooi gedaan .....
Die kast met koffer erop wat een plaatje!!
Geniet van de zon!

Lieve groet van mij

Blueberry zei

Such a lovely room, Ingrid!;)
many hugs,
Ira

Bij Guusje Thuis zei

Je oudste dame heeft volgens mij een hele goede ruil-deal gedaan, wat een geweldige kamer zo!

Jolanda zei

Dat ziet er supermooi uit! En zo netjes....:) Lieve groet

wonen met brocante zei

Wat een leuke kamer, klein maar fijn! Dat bed en de kast zijn een plaatje! Groetjes Peggy

Maia zei

Mooi hoor deze nieuwe kamer voor je oudste!
Ze heeft al net zo'n goede smaak als haar moeder!
Mijn dochter heeft veel meer rommeltjes en frutseltjes , ik kan alleen maar dromen van zo'n schone, lege opgeruimde kamer maar ach er mag ook in geleefd worden toch?
Dat zal hier nu de foto's gemaakt zijn ook wel gebeuren haha.
Een fijne lente week!
Groetjes Maia

le ciel flamand zei

Waauw, wat een prachtige kamer! Dat bed is echt wel helemaal ook mijn ding ;0)

Pimpampoentjes is een dialect Vlaams woord voor lieveheersbeestje, ik vind het een grappig en passend woord voor dit kevertje!

Liefs,
Annelies

Joke zei

Jullie hebben je goed gegeven.
Ziet er geweldig uit en echt iets van jou wat ik zo in je waardeer de puntjes op de i en dat zie je gewoon helemaal af!!!!!
Maar dat vindt ik in alles wat je aanpakt.
Daar ben ik nog steeds mee bezig maar er komt hier ook schot in.
De grote werken vind ik daar in tegen snel gedaan maar echt de afwerking de puntjes op de i nemen echt veel tijd in beslag.
En af en toe zoek ik het even niet meer maar het stoort me dan wel!!
Klasse werk meid heerlijk dat ze er zelf ook zo blij mee zijn!!
Fijne week
lieve groetjes Joke

Jeanette zei

Wat hebben jullie dat leuk gedaan. Ik vind het echt knap dat jullie er iedere keer weer in slagen om een makeover zo te laten slagen. Het is 1 geheel dat goed bij elkaar past.

Groet,
Jeanette

Lyanne zei

Wat een mooie kamer zeg!

Maria zei

Helemaal super,wat een mooi sfeertje heb je er van gemaakt
Helemaal top

liefs Maria

lien zei

Het spijlenbed is inderdaad geweldig!! Super, die dochter van jou heeft smaak :-)
Mooie kamer, leuk ook die oude koffer. En alles weer zo netjes opgeruimd (of was dat voor de foto?) Liefs Carolien

Bonjade zei

Geweldig....je dochter heeft smaak.
Maar ha dat heeft ze niet van een vreemde.....;)
Vind haar kast echt een topper.

fijne avond

Liefs

Home fourteen zei

Wat een reacties heb je al ontvangen, nou nog eentje erbij. Ik vind het helemaal superrr.......... op naar de volgende. gr.jac...........

Nanna zei

Ben helemaal weg van het spijlenbed en ook de kast is prachtig. Zo mooi gedaan! Ben heel benieuwd naar de andere kamer ;-)

Willy zei

Wat een mooi geheel is het Ingrid. Het bed en de kast vind ik erg mooi. Leuk om zo spulletjes bij elkaar te zoeken. Nu ben ik al wel benieuwd naar de andere kamer.
Fijne week, lieve groet

quiltsathome zei

Beste Ingrid,

het is echt supermooi geworden !

Groetjes, Patricia

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Klein maar fijn, dat is het eerste wat in me opkomt. Wat een ontzettend lief, mooi, gezellig kamertje is het geworden. De kleurencombi vind ik heel leuk en de kast... wat een beeldje...
Ik ben heel benieuwd naar de andere kamer. Ik vind het wel heel bijzonder dat degene die eerst de grootste kamer had, ermee akkoord ging naar een kleinere kamer te verkassen... Wat een lieve meiden heb je toch...
Ik wens je voor morgen een heel fijne nieuwe dag,
Lieve groet,
Mirjam

Cosy Life by Elly zei

Nou petje af hoor! Wat een leuke kamer is dit zeg..Hier kan ze lekker even op dr eigen zijn. En dat bed..helemaal goed. Je dochter heeft een hele goede smaak!
Lieve groetjes, Elly

Le Patiné zei

Het is heel erg mooi geworden. Ik vind het vooral grappig om te zien dat je dochters dezelfde smaak hebben. Mijn zoon's zijn nog jong, 8 en 10. En mopperen vaak gaan we weer naar de troep winkels. Maar ondertussen zegt mijn oudste al van dingen, die mogen niet weg. Als ik oud ben wil ik het hebben.

gr Natasja

Lia zei

Wat een prachtige kamer. Het is duidelijk te zien dat jullie er veel aandacht aan besteed hebben. Wat een heerlijk sfeertje straalt hij uit.

Groetjes,
Lia

Michaja zei

Even mooie foto's hier bij jou Ingrid! Fijn om weer evenetje te zijn geweest. Graag proberen wat vaker te komen :)
Liefs Michaja

@nne zei

niet te verwonderen dat ze als een blok viel voor dit spijlenbed! liefs, @nne

Anoniem zei

Aangezien ik een hardnekkig virus op mijn site heb ben ik weer terug naar blogger en kan je me vinden op http://bloomsburyblue.blogspot.com
Lieve groetjes Tilly.

Tussen Wal en Schip zei

Ooh Ingrid, die kamer... Zou ik ook wel willen slapen hoor. Wat een plaatje! Daar loop je zeker ook als moeder met plezier binnen ;-)
Heerlijk van die dochters die van die mooie kleuren houden!

lieve groet, Alberta

Hannekie(Sisterly) zei

echt prachtig zeg. dat bed is echt helemaal geweldig. je dochter heeft echt smaak hoor. ben heel benieuwd naar de andere kamer
liefs hannie

Lemons and blue zei

Wat een prachtige kamer is het geworden, een prachtig bed en die kast vind ik een plaatje om te zien!

Groetjes Joke

Judith zei

Wat een ontzettend leuke binnenkijker en wat een prachtige slaapkamer... Super!

Groetjes Judith

hokje zei

Je kunt wel zien van wie ze haar goede smaak heeft: zo moeder, zo dochter ;) Een gezellige slaapkamer, gevuld met prachtige spullen.

Fijne avond. Lieve groet, Miranda

Els zei

Geweldige binnenkijker! Wat is het mooi geworden!!! Vooral de stoere locker kast laat mijn hart sneller kloppen. Die zou hier thuis ook perfect staan...
Fijne zonnige week gewenst!
Liefs Els

Wunderbares Zuhause zei

Dear Ingrid,
this sleeproom is beautiful! It look comfortable and cozy, too. You have done really well.
Have a nice evening.
Warm regards,
Lucia

Anoniem zei

Zo, ik vind het leuk.

Dat bed, geweldig.


Heerlijke slaap groetjes

Marjon zei

Wat een prachtige kamer geworden, super mooi, het spijlenledikant is echt toppie en de kast ook al zo mooi...alles is sfeervol gestyled....lieve groet Marjon

La Maison zei

Natuurlijk heeft je dochter een goede smaak, wat wil je, met een moeder als jij. Ik vind het een plaatje die slaapkamer, zo zie je dat je met een kleine kamer een groots resultaat kunt bereiken.
Mooie foto's weer Ingrid.

Lieve groet
Hermine

A fresh start of me zei

Wow mijn complimenten voor jullie,heel erg mooi gedaan..

Liefs Chris

Anoniem zei

Wow, this is beautiful! You did a great job. Love the colors!!!!!!

hug, B. Kristin

Het Hoogerhuys zei

Wat je met een klein kamertje al niet kan doen, ik vind het prachtig.
Mijn dochter heeft ook een frans bed maar dan zo'n groot houten ledikant, begrijp me niet verkeerd het bed is prachtig en langer gemaakt, want de bedden uit Frankrijk zijn korter en breder, maar ze is toch wel kolossaal en ik begin steeds meer te denken om een ander bed aan te schaffen.
Ik vind het spijlen bed schitterend en toch ook wel erg leuk voor mijn dochter. Ach ja ze is pas 5, we hebben nog alle tijd......

Je hebt alles weer mooi op de foto gezet Ingrid, je dochter heeft een droomkamer.
Fijne dag, Sandra

Linnie's kaartjes zei

Wow! Wat een mooie kamer en wat sfeervol..je dochter heeft smaak en dat is niet gek met een moeder als jij :-)...wat zal ze genieten van haar paleisje en ik ben dan ook erg benieuwd naar het volgende paleisje.

Lieve groet,
Linda
(www.lindagboek.nl)

All Seasons zei

Wat een prachtig bed, ik geloof graag dat je daar heerlijk in kan slapen.
Ik vind de kamer waanzinnig mooi geworden, zeg dat maar tegen je dochter. Goede smaak!! Maar dat heeft ze vast niet van een vreemde, toch?

Fijne avond en hopelijk weer tot gauw. Ik heb er soms gewoon de tijd niet voor om bij iedereen een reactie te plaatsen (sorry..)

Lieve groet,
Patricia

Gerreke zei

Wat hou ik toch van de prachtige natuurlijke kleuren. En dat bed vind ik ook heerlijk romantisch. Hij staat daar zo mooi!!!

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Voordat ik zo op pad ga toch even snel een berichtje achterlaten op je blog.

De kamer ziet er geweldig uit!!! Het is allemaal nog veel mooier dan dat ik mij uit jouw woorden had voorgesteld. De kleurencombinaties zijn prachtig en zowel het bed als de locker SUPER! Hier zouden mijn dochers ook heel blij mee zijn!!! Het is gewoon helemaal af. Complimenten aan jullie allebei!

Ik wens je een fijne dag toe. Ik zit helaas de hele dag binnen :-(

Liefs van Madelief x

Sonja zei

Wat een gave kamer.. en die kast... aahhh super!

Fijne (donder)dag!

Groetjes, Sonja

butiksofie zei

Hi, the bed is beautiful!!!I wish I had one like this!hug Anja

Tricia zei

Oh, I love this! It turned out so good...a nice mix of modern and vintage.

Anoniem zei

Prachtige en gezellige slaapkamer is het geworden,wat leuk dat je dochter daar van houdt,ik wens je een fijn weekend,groetjes Musje.

Thuis bij Tjits zei

ha Ingrid, hier eindelijk ook weer een reactie van mij en ja ik ben dat hoesten en lamlendig zijn echt wel zat onderhand, ook het feit dat ik zo weinig energie heb.. maar het mooie weer is natuurlijk geweldig en daar ga ik heerlijk van genieten!
wat een prachtige slaapkamer van je dochter en zo sfeervol, wat zal ze daarvan genieten!

ik wens je een heerlijk lenteweekend!
lieve groet van Tjits

Created by Essie zei

Wat een geweldige kamer en ja wie zou daar niet gek op worden op zo'n prachtig spijlen bed. Heerlijk toch en wat een plaatje is de kast

Lieve groet
Esther

Anita zei

Wahah zou ik toch bijna deze post hebben gemist.
Jeetje wat is haar kamer mooi geworden !!!!
Helemaal super dat bed wat een goede smaak ;-)
De appel valt duidelijk niet ver van de boom hihi
En de kast is werkelijk een plaatje.
Mijn complimenten en kan me voorstellen dat dochterlief met deze metamorfose helemaal in d'r nopjes is.
Groetjezz lfs mij

Mayflower zei

Ben wel heel laat met een reactie, maar de pc. staat even wat minder aan (zucht).
Wat een prachtige kamer heeft je dochter gekregen Ingrid en die locker is echt prachtig. Ze heeft alles mooi bij elkaar uit gezocht. Het spijlenbed vind ik ook zo mooi.
Een heerlijke plek voor haar.
Fijne avond en een lieve groet, Mea