vrijdag 17 februari 2012

Details in de keuken…

De linkerzijde van onze keuken zou ik ook nog laten zien, maar voor nu daarvan eerst enkele details. Toen het een paar jaar geleden daar nogal rommelig werd,  hebben we een extra plank gemaakt zodat ik mijn favoriete spulletjes wat meer kon spreiden.

Home & Lifestyle

 Niet dat het echt geholpen heeft…ik moet er nog steeds op letten dat het niet te vol wordt, 
want ik vind zoveel dingen mooi!

Home & Lifestyle




Home & Lifestyle

Less is more vind ik geweldig maar tot nu toe slaag ik er nooit in om het echt sober te houden. Blijkbaar past dat toch niet helemaal bij mij…

Home & Lifestyle

Bij het volgende kijkje in de keuken gaan we een plankje lager…

Een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

63 opmerkingen:

natuurlijk groen en doen zei

Als het zo'n mooie eenheid is is het niet gauw te vol,wat past het allemaal prachtig bij elkaar .
Ik al benieuwd naar je volgende plank.

fijne dag
groetjes Bep

Een sneller kloppend hart zei

Een prachtig sfeervol en rustig sfeertje Ingrid...ik heb ooit ook geprobeerd om dit te doen omdat ikzelf nogal druk en kleurig ben, dat geeft weleens onrust, maar sja...dat werkte dus niet.
Inmiddels heb ik daar wel mijn balans in gevonden ;)

Fijne dag!

Groetjes, Veronique

Anita zei

Goedemorgen Ingrid,
Oh was dit nog maar het eerste plankje ;-)
Dat ziet er reuze gezellig uit !!!
Ik ben ook niet goed in sober houden.
Vind het wél heel mooi maar voor ik het in de gaten heb ben ik al weer aan het pakken.
Gewoon doen wat bij je past :-)
Fijn weekend !!! Groetjezz lfs mij

Margot zei

Moet je mijn planken zien....
ik vind het er door de sobere kleuren, toch heel rustig uitzien...mooi hoor...en anders hang je er toch gewoon nog een plankje bij...haha...
Warme groetjes en een fijn weekend, Margot

Thuis bij Tjits zei

het past allemaal goed bij elkaar Ingrid, waardoor het niet rommelig wordt!
ik probeer het ook sober te houden, omdat ik erg van rust hou.. maar net als jij vind ik teveel dingen leuk en het dus weer wat voller wordt.. maar er kan zomaar een moment kan komen dat ik dat besef en dat moet het allemaal weer rustig..

ik wens je een fijn weekend!
lieve groet van Tjits

Blueberry zei

So beautiful!
nice weekend,
Ira

Miss M zei

Wat een prachtige detail-foto's Ingrid! Ziet er weer erg gezellig uit en wat zijn die zwarte flessen móói! Zou in mijn keuken zeker niet misstaan!

Liefs, Marjolijn ♥

Het lijstje van brocante zei

Prachtige uitstraling , een mooi geheel!!!!
Nog een fijne dag & lieve groetjes,
Silvia

Astrid zei

Mooie detailfoto's van plank 1!! Die zwarte flessen zijn mooi....
Fijn weekend en groetjes Kiki

Willy zei

Ik hou wel van schapjes. Je hebt er mooie spullen op staan. Ik ben benieuwd naar de tweede.
Fijn weekend, lieve groet

lien zei

Wat mooi, alles past zo perfect bij elkaar! Het gedicht vind ik ook zo mooi erbij! Fijn weekend! Liefs Carolien

Home fourteen zei

Wat een gezellig sfeertje in je keuken, zijn dat de flesjes van de kringloop, heb je ze geverfd? Ben benieuwd naar de volgende plank. Gr. Jac.....

What's in a day zei

En toch is er rust...je hebt geen drukke spullen in je keuken en daardoor oogt het ook niet zo.
Mooie combinaties en een keuken mag ook leven vind ik altijd.


Fijn weekend,
Lieve groetjes,
♥Eefie

Bonjade zei

Heb je de kruikjes nu zwart gespoten? Of zijn dit andere....?

Ha maar heerlijk ik zie hier een zielverwant......vind less is more ook zo mooi....maar het lukt me zo slecht.......er is ook zoveel moois.....

Zie hier maar weer ;)

Fijn weekend

Liefs

Bizzy @ home zei

Heel herkenbaar Ingrid, less is more is ook niet helemaal aan mij besteed, al wil ik het ook wel graag. Mooie details op de keukenplank, het is zeker niet te druk.
Fijn weekend,
Lieve groet, Renny

kienkele zei

Hallo Ingrid, dit plankje ziet er al heel gezellig uit. En ik snap precies wat je bedoelt, heb daarom geen planken in de keuken, want dan wordt het zo snel rommelig, en ik kan niet tegen die onrust, dat gaat in m'n hoofd zitten. Dus.... gister weer een boel spulletjes in een doos gezet, die komen een andere keer wel weer tevoorschijn.
Heel fijn weekend, lieve groet, Tineke

Anoniem zei

Alles past perfect bij elkaar, mooi hoor! Ik ben benieuwd naar het volgende plankje....

Groetjes en een fijn weekend,
Esther

THE BLACK BARN zei

Mooie spullen Ingrid!

Mooi op de foto gezet!

FIJN WEEKEND,

MIRANDA

Hannekie(Sisterly) zei

hoi ingrid
ja ik ken het probleem. als ik jullie mooie blogs zie waarin alles zo perfect op elkaar afgestemd is denk ik..ooo wat mooi en mij lukt het niet. maar ik denk dan vaak..ach dit ben ik. je plank ziet er gezellig uit hoor. ben benieuwd naar de volgende
liefs hannie

@nne zei

bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog! ik ben benieuwd naar het volgende plankje! een mooi weekend, @nne

Passione Helena zei

He lieve Ingrid, gezellig dat we weer een kijkje mogen nemen! Mooie spullen heb je op de plank, zeg! En wat heet sober...in een keuken, een beetje gezelligheid moet het toch ook uitstralen?! Ik kan niet zonder dat gevoel, hoor. Alles is zo mooi op elkaar afgestemd. Sobere tinten met een gezellige uitstraling.

Ik ben benieuwd naar het vervolg,
en niet stiekem iets in de kasten zetten hé hahaha...grapje!

Fijn weekend!!

Veel liefs, Helena

Ger zei

Ook ik heb groot oud regaal en planken in de keuken omdat er anders plaatsgebrek is.
Ook ik heb in de loop der jaren veel spullen bij elkaar verzameld in huis..... ook in mijn keuken....maar een showroom is mijn huis absoluut niet....omdat wij er graag leven en mijn keuken is vooral functioneel met meest oude gebruiksvoorwerpen die ik niet alleen verzamel maar ook dagelijks graag gebruik.
Het staat daar in mijn domeintje,een ''beetje'' vol.....in sta er graag en alles wat ik nodig heb tijdens mijn bak en kook hobby is aanwezig.
Absoluut geen blogfoto's waardig voor de ander,maar voor mij is mijn keuken mijn trots,alhoewel ik het zeer kan waarderen als ik pottenkijkers in de keuken heb die roepen.....mmmmmm....wat ruikt het goed hier, wat staat er in de oven...wat ben je aan het kokkerellen...?
En zo kunnen veel mensen ook eerst ff door onze kamer en serre rondsnuffelen om een rondje te maken voordat ze gaan zitten, ik grap dan altijd.....hé heb je entree betaald of het is hier geen museum;-)
Tja als je in de loop der jaren veel moois(althans wij vinden het mooi) verzameld hebt en gekregen kan je alle kanten op met stijlen, decoreren.....ik noem het altijd pongelen, je kan mét dezelfde spullen telkens weer 'n andere sfeer creëeren wat bij het jaargetijde past.

En dat ook jij lieve Ingrid er een gezellig woonhuis én tuin van weet te maken heb ik al vele malen met veel plezier op je blog kunnen zien!!!

Fijn weekeind en lieve groeten,
Ger

Le Patiné zei

Ha Ha dat ken ik.

Mijn man had de plank boven de keuken verbreed zodat alles beter uit zou komen. En je snapt het al nu staat de hele plank weer vol. Want ik vind het ondanks de shop moeilijk om afstand te nemen van dingen. Dus zolang het er is staat bijna alles in huis.

gr Natasja

Anoniem zei

Je legt wel mooi een eenheid in sfeer neer, dan wordt het nooit zo snel rommelig. Dan moet je gewoon je hart volgen. Ik heb juist wel het omgekeerde, er komt bij mij z sluipenderwijs ook wel eens meer in, maar bij mij gaat het er weer in of ik wissel om. Omdat het anders te druk wordt in mijn hoofd. Zo heeft ieder z'n eigen.
Ben benieuwd naar de rest van de keuken.

Fijn weekend, Ingrid en lieve groet,
Gerry

lia zei

Het ziet er door het kleurgebruik toch lekker rustig uit.
En je moet gewoon je zelf zijn. En als jij van iets meer houd moet je dat gewoon doen joh...

Fijn weekend, Liefs Lia

flowersandhome zei

less.... more.... Het ziet er bij jou hoedanook altijd perfect uit. Heel mooi gestyled, alles perfect gewoon.
Groetjes,
Marian

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Het ziet er prachtig uit bij je. In mijn ogen helemaal niet druk, maar juist heel rustig. Dat komt natuurlijk doordat je spullen kiest die mooi staan bij elkaar, door hun eenvoud en door hun kleuren. Prachtig.
Ik ben benieuwd naar je volgende plankje...
Ik wens je alvast een ontzettend fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Jolanda zei

Ziet er mooi en sfeervol uit hoor, niks te druk! ben benieuwd naar de rest, lieve groet

Lida zei

Wat een gezellige plank en nu ben ik heel nieuwsgierig waar die mooie gevlochten stolpen? voor zijn! Ziet er allemaal zo gaaf uit en ik weet wat je bedoelt, hier slipt ook iedere keer alles dicht, gelukkig zijn er opbergdozen en afvalcontainers! LOL! Groetjes
Lida
P.S. Kun je die nare letters hieronder niet weg halen, kan ze niet altijd goed lezen!

Yvonne - Frl. Klein zei

Beautiful bottles!!!
Wish you a wonderful weekend,
Hugs
Yvonne

It's me zei

Prachtige plaatjes uit jouw mooie keuken...liefs fijn weekend...van mij...xxx..

Claudia Leertouwer zei

Hier van hetzelfde laken en pak, ik vind zoveel mooi, kan ook lastig iets wegdoen. Toch vond ik het op je andere binnenkijkfoto's heel mooi rustig bij je. De keuken blijft wel extra lastig vind ik.

amy zei

nou heel herkenbaar hoor ,ik wil ook minderen maar dan komen er weer nieuwe spulletjes in de winkels en dan kan ik het weer niet laten he ?
T zit gewoon niet in zeker dan ?ihhihi

Gr Amy

Tatiana Doria zei

Lovely pictures!

www.tatianadoria.blogspot.com

Alie zei

Dat probleem heb ik nou ook. Eigenlijk vind ik dat sobere (lees kale) geweldig, maar ik vind zoveel dingen mooi en wat moet ik dan wegzetten en waar moet ik ermee naar toe. Je kunt toch ook niet alles op MP zetten. Zucht...

Nicole (MLBV crafting) zei

Een extra plankje is weer extra verzamelen. Ik vind het er heel gezellig uitzien, past allemaal mooi bij elkaar en dan oogt het toch heel rustig.
Fijn weekend en groetjes, Nicole

Unknown zei

Het is moeilijk he om het rustig en sober te houden. Vind het bij een ander altijd zo mooi staan, maar bij mij lukt het ook nooit. Heel herkenbaar. De spulletjes op je plank zijn prachtig.
Fijn weekend. Groetjes, Nancy

hokje zei

Leuk wat planken met daarop verschillende spulletjes (die je af en toe weer kunt vervangen door wat anders) Deze eerste foto's zien er prachtig uit, ik kijk uit naar de volgende...

Fijn weekend. Liefs, Miranda

My name is Riet zei

Dat ziet er erg mooi uit Ingrid. Als het bij elkaar past is het niet gauw te druk.
Lieve groet van Riet

Fluitenkruid zei

Hoi Ingrid, vooral in de keuken wil het nog wel eens rommelig worden maar bij jou is er niks van te merken.
Ik vind die rieten cloches zo mooi en ben benieuwd naar de volgende plank.
Prettig weekend, lieve groetjes

Shabby soul zei

You dare to use black and it's beautiful! I love that hydrangea under glas.
Have a nice Weekend darling Ingrid!
Silvia

Helena, The Swenglish Home zei

Dear Ingrid,

You are such a talented photographer and looking at your photos here on your blog is very inspiring for me!

I hope you are well and that spring has sprung all around you!

Wishing you a lovely weekend,
Helena

Rozmeen zei

Wat ziet het er weer gezellig en sfeervol uit bij je!

Ik wens je een fijn weekend.
Liefs,
Rozmeen

Bij Guusje Thuis zei

Gezellig zo! Hier liggen die RM manden op mijn kast, keukentje is helaas zo klein dat er niet eens plankjes in kunnen, zo jammer. Groetjes Colin

Krek wak wou zei

Ik ken het....ik vind ook zoveel leuk....alles moet een plaatsje hebben! Dus met resultaat...lekker vol! Prachtig je rieten cloches!
Fijn weekend en groetjes van Nicole

Berna zei

Mooie gezellige spulletjes heb je. En je weet er telkens weer mooie sfeerplaatjes van te maken. Net als van de anemonen uit het vorige logje. Mooi.
Goed weekend verder

Judith zei

Herkenbaar... ik houd ook niet van al te vol, maar dat hele sobere wat je tegenwoordig veel ziet, is het voor mij ook niet helemaal. En dan is het de kunst om daar een gulden middenweg in te vinden:-)

Fijne avond!

Vita Huset zei

Ik vind het er erg sober en rustig uitzien, prachtig. ben benieuwd naar je "plankje lager". Fijn weekend verder.
groetjes Elly

Desirée-ScrapDees zei

leuke hoekjes joh, mooi!

Stella zei

Hi Ingrid,
Ja less is more....ook ik probeer dat in huis nog wel eens toe te passen, maar denk dat het uiteindelijk ook niet mijn ding is.Het ziet er iig weer gezellig bij jou uit!
Lieve groet, Stella
enjoyablethings-ster.blogspot.com

Anoniem zei

Nou zo druk is het niet hoor. Ziet er gezellig uit. Die flesjes zijn trouwens aan zeg.

Zondagse groetjes

Maria zei

Mooi Ingrid,goed gestyled
Kijk dat mis ik nou een mooie keuken

liefs Maria

Met Brocant Label zei

Mooi die rattan cloches (schrijf ik dat goed zo haha) heel gezellig om je keuken zo steeds te zien.

lIeve groet,
Yvonne

Madelief zei

Lieve Ingrid,

Wat een mooie kijkjes in je keuken! Die van ons is op het moment het fotograferen niet waard. Binnenkort gaan wij op zoek naar een nieuwe keuken. De hele familie is inmiddels enthousiast. Ik ben bang dat we straks met z'n vijven richting de keukencentra gaan :-)

Een gezellige nieuwe week en tot héél gauw!

Madelief x

Trädgårdsflow/Garden Flow zei

What a beautiful kitchen shelf. So nice to collect beautiful things there. Hope all is well with you Ingrid! It was a long time since I looked into this. Time has been too short the past few weeks and I have been overwhelmed with job. But nice job of course to go to England :-))

Wishing you a nice week!
Love
Charlotte

Linnie's kaartjes zei

Jouw huis is zo mooi en zo sfeervol..ik kijk nu al weer uit naar de volgende foto's.

Fijne week.

Liefs,
Linda
(www.lindagboek.nl)

Unknown zei

Soo beautiful, soo sophisticated! It's a pleasure for the eyes.
Mug, made in Italy

love lives in the kitchen zei

these black bottles are really elegant! as usual your pictures are sooo cute!
have a sweet week my friend!
justyna

Unknown zei

Super mooie foto's ingrid, zijn die flesjes ook gespoten? Ik ben namelijk zelf flesjes zwart aan het spuiten en dit vind ik zo mooi sober en apart!
Ik wens je een hele fijne week en kijk weer uit naar je volgende blog!
Liefs van Linda

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

ziet er prachtig uit hoor en zoals vele lees ik heb ik ook dat probleem alles mooi te vinden hahahaha ....fijne week lieve groet rosita

Tussen Wal en Schip zei

O dat is zo leuk van die planken in de keuken! Kan je lekker eindeloos decoreren! Ziet er zo als altijd bij jou weer prachtig uit ;-) Ben benieuwd hoor naar de volgende post!

Lieve groet,
Alberta

Sjonke's Kronkels zei

Oeps, wat moet ik er nog aan toevoegen als er al 61 reacties staan...hihi... Ik vind het een prachtig hoekje Ingrid en druk...ben je mal.....mijn huis is pas druk...
Groetjes en fijne avond,
Marion

Tricia zei

Everything looks so pretty! I love your photos :)