donderdag 24 februari 2011

Sauskom…

Mijn verzameling sauskommen breidt zich tot grote tevredenheid van mijn kant steeds verder uit,  je vindt ze inmiddels op meerdere plekken in de woonkamer en de keuken.

Home & Lifestyle
Home & Lifestyle
Ik vind het altijd mooi om er een kaart bij te zetten, deze heb ik een hele tijd geleden eens gekocht bij Het Witte Luik.

IMG_4188
Home & Lifestyle 
Ik dacht met deze houten scharen bij de kringloop een paar oudjes te hebben gescoord, maar later zag ik ze ook bij Blokker liggen. Hier fungeert één houten schaar als kaarthouder…ik wist eerst even niet waar ik de kaart moest laten en vond daar in een handige oplossing.

IMG_4190

Was ik vorige week al blij verrast met twee awards, deze week kreeg ik ook een award van Anja van de blog "Thuis bij Anja". Ook deze award doet mij goed, maar omdat ik de eerder ontvangen awards al doorgegeven heb doe ik er verder niets mee. Maar Anja, ik wil jou bij deze wel heel hartelijk bedanken voor je lieve woorden en waardering!

Een fijne dag gewenst!


Lieve groet, Ingrid

67 opmerkingen:

wonen met brocante zei

Mooie foto's. Sauskommen zijn ook prachtig en zo decoratief. Mooie kaart ook. heb ook al eens bij het witte luik gekocht. Maar weer eens een keertje kijken daar. Groetjes Peggy

Passione Helena zei

Lieve Ingrid. Wat een verwennerij, om deze plaatjes al zo vroeg te mogen ontdekken!

Prachtig je sauskommen, het staat ook allemaal zo mooi op je dienblad! Wat creatief opgelost, om de "oude houten" schaar hihi, als houder voor je mooie kaart te gebruiken.
Maar ook al is het niet oud..het is wel een hele mooie schaar! Daar was je denk ik ook voor gevallen;-)

Fijne dag lieve meid, geniet nog even van je meiden hun vakantie. Onze oudste is met zijn meisje mee, op wintersport..weer een nieuwe fase;-)

Alvast een fijn weekend!
Liefs Helena

Yvonne - Frl. Klein zei

Dear Ingrid,
beautiful things! Especially the card is great!
Wish you a wonderful day,
Hugs,
Yvonne

Desirée-ScrapDees zei

een normaal mens zou denken wat moet je met een sauskom, maar als ik het bij jou zo zie,dan klopt het gewoon, leuk om te zien!

Bizzy @ home zei

Prachtig al die sauciere's. Een lust voor het oog. Ook de kaart en 'oude schaar', hihi.
Ik zag laatst bij de kringloop een prachtige witte spiegel. Hij leek echt oud. Ik kijk op de achterkant, staat er een prijsetiketje op met € 29,95 hihi...heb 'm toen toch maar laten staan.
Een hele fijne dag!
Lieve groet, Renny

Siljo zei

Ben ik toch niet de enige die dat soms overkomt!!
Ik heb toevallig eergisteren ook een juskom
gekocht 2dehands natuurlijk!
Ik wil er wittedruifjes inzetten,
dat had ik gezien op een blog.
Die eucalyptus is super bij die kom.
Wat zon takje toch doet.
Fijne dag groetjes Joke

Pauline zei

Dat zijn prachtige sauskommen. Ze staan ook zo mooi op dat dienblad en je kan ze voor zoveel decoraties gebruiken. Leuk idee om die kaart in zo'n houten schaar te zetten.
Wens je een fijne dag. Het is wel grijs buiten, maar maak het ondanks dat toch gezellig.
Liefs, Pauline

Bonjade zei

Mooi zeg.....langzaam aan onstaat hier dus weer een verzameling ;0)
Ben dol op verzamelen.....benieuwd wat voor mooie exemplaren er nog meer gaan volgen.
Fijne dag
Liefs

Tilly zei

Wat heb je het weer mooi vastgelegd op de foto deze prachtige sauskommen. Leuk idee om de houten scharen als kaarthouder te gebruiken, mooi als decoratie.
Lieve groetjes Tilly.

Tanja zei

Mooie foto's heb je er weer van gemaakt Ingrid, ik vind je sauskommen heel mooi,juist omdat ze verschillend zijn. Ach en je scharen als je het niet had vertelt had ik gedacht dat ze oud waren hoor. Ik heb weer genoten van je mooie post.

Liefs
Tanja

Bij Guusje Thuis zei

Mooi toch al die prachtige sauskommen!

In den Uylenbal zei

Hallo Ingrid, laat soep nou net mijn lievelingseten zijn ! Mooie foto's, fijne dag. Greetz Lejo

Room Seventeen zei

Mooi die sauskommen. Je kunt er leuke dingen mee doen, kleine plantjes, of roosjes en gipskruid...

Thuis bij Tjits zei

met een kop thee zit ik achter mijn laptop te genieten van je mooie fotos! de kaart van het witte luik vind ik ook zo mooi! heerlijk om de dag zo te beginnen:)

fijne dag!
lieve groet, Tjitske

Anoniem zei

Die twee sauskommen op je mooie foto's zijn wel allebei prachtexemplaren! Wat leuuk ook met die kaart erbij en die scharen........die zou ik ook niet hebben laten liggen hoor!
Fijne dag vandaag van Sonja

Michaja zei

Je hebt alles weer mooi neer gezet zo bij elkaar!
Fijne donderdag
Liefs Michaja

Theemuts Rommelhoekje. zei

Mooie sauskommen en je hebt er prachtige plaatjes van gemaakt !

Gezellige dag ,lieve groetjes Romkje.

Gerreke zei

Wat leuk om te zien hoe mooi je kunt decoreren met spullen waarvan ik nooit had gedacht dat het kon, dat ze puur functioneel waren. Maar Ingrid, prachtig, dat staat ècht leuk!

Fluitenkruid zei

Wat zijn ze weer mooi jouw stilleventjes, wat kunnen we toch van kleine dingen gelukkig worden he? groetjes Jannet

THE BLACK BARN zei

VAN HARTE MET JE AWARD!!
IK HEB ER OOK 1 GEKREGEN VAN THUIS BIJ ANJA!
STONDEN WE SAMEN GEZELLIG IN 1 RIJTJE.

IK VIND JE SAUS KOMMEN ERG MOOI EN IK BEN ER OOK GEK VAN.
JE FOTO'S ZIJN WEER PRACHTIG ZO ALS ALTIJD.

FIJNE WEEK,

MIRANDA

Michelle zei

Wat mooi weer, ik kijk zo graag naar jou foto's...supermooi die sauskommen!

Lieve groetjes michelle

Rummet för välbefinnande zei

I just want to come here and wish you a great, joyful day!
Here it is snowing, but I´m planning to stay indoors today and create. So actually I don´t care :) ;)
Take care and enjoy the moment!
Hugs from Mia

Wunderbares Zuhause zei

Dear Ingrid,
I love your sauce boat. It's so beautiful.
Thank your for the lovely images.
Have a nice day!
Warm regards,
Lucia

Anoniem zei

Goedemorgen Ingrid.....zijn ze te koop....whahahhaha,ze zijn echt gaaf en vooral decoratief,ik had pas ook een kaart er scheef ingelegd,maar hier veranderd alles binnen een minuut,ik heb zoveel plannen voor dit huis,maar dure plannen,dus moet ik het doen met wat stijlen voorlopig haha,ik vind je geheel er gezellig en stijlvol uitzien,oh en dan die scharen,maar goed ik denk ook wel is dat ik oud beet heb,wat maakt het uit als je het maar mooi vind,ik heb er altijd wel een hekel aan als ze je voor oud laten betalen,ik wens je een fijne dag,ik ga weer luieren,heerlijk,liefs Joke.

Anoniem zei

Ow ja nog even over dat sneeuwklokjesfeest,dit was voor mij de 1e betaalde keer,weet je toen hun begonnen en dat geld voor velen,zijn ze superlief,ze nemen tijd voor je vragen en blijven kletsen erover,maar als ze het grote geld hebben geroken zijn ze opeens niet meer zo bbehulpzaam en willen ze nog meer geld,je hebt gelijk voor wat je moet betalen,is het niet leuk,jammer vind ik het,maar goed het is niet anders,zo nu ben ik echt weg hoor haha,liefs Joke.

simon zei

Ingrid, wat een mooi plaatje ja weer! Ik vind je saus kommen erg leuk. je kunt er heel veel leuke dingen mee doen. Je houten scharen zijn ook mooi. het is wel jammer dat ze achteraf niet oud zijn.

Fijne week! Simon

kralenqueen zei

Hoi Ingrid, Leuk he snuffen bij het witte luik. Ik heb daar zelf ook al hele leuke dingetjes vandaan. je hebt ook weer prachtige fotoos gemaakt van je decoratie met de sauskommen. Zal ik je eens vertellen dat ik maar 1 saus kom heb? wit met rose bloemetjes (rosalind van wedgewood)wat bij me servies past.En die staat in de kast mooi te wezen .En 1 keer met de kerst komt hij uit de kast en dan maak ik graag gebruik van zijn diensten :-). En voor de rest staat hij daar erg mooi te wezen.
Fijn weekend alvast.Liefs Rianne

Antonia zei

Supermooi brocante plaatje zo Ingrid. Vind de kaart er erg mooi bij passen. En de eitjes in de vormpjes geweldig! Weet jij waar die scharen voor gebruikt worden, heb ze nog nooit gezien ook niet bij Blokker :-) Zovast een heel fijn weekend gewenst, lieve groet Anja

Margot zei

Crea Bea is weer goed bezig...
Van mij geen award, maar wel de nodige waardering...ook goed???
Lieve groetjes, Margot

G-STYLE zei

Hoi Ingrid,

leuke verzameling , die oude saucieres zijn dankbaar om te sparen he ...
Een plantje doet het er goed in maar ook kaal met een takje eucalyptus erbij liggend erg mooi !

Je foto staat super in die houten schaar en dan maakt het ook niet uit of het een oudje is of niet .....staat gewoon leuk.

Nou ik wens je een fijne dag , hopelijk ben je vrij .
Ik kon uitslapen, ik was ook vrij maar eigenlijk is het om 8.00u al zo dat ik klaarwakker ben , erg he ......

Ik stop nu echt , zal de meiden eens roepen want die kunnen wel uitslapen hoor ......
doeiiiii, lieve groet Gea

Kom Achterom zei

Leuk leuk! je verzameling!
en je knijper is super met een kaart ertussen1
fijne week
Yolanda

Hannekie(Sisterly) zei

hoi ingrid
wat een mooie kommen heb je toch. ik vind ze zo leuk staan en je kan er elke keer wel iets anders mee...staat prachtig zo hoor
liefs hannie

Villa König zei

Wonderful detailed pictures! Everything looks so beautiful. Hugs Yvonne

Willy zei

Je sauskommen zien er ook prachtig uit, leuk om zoiets moois te verzamelen. Die tangen zijn nog best mooi al zijn ze niet oud. Leuk dat je die gebruikt als kaarthouder. Mooie sfeerfoto's weer.
Fijne dag, lieve groet

http://truutske.blogspot.com zei

Sauskommen...je kunt er nooit teveel hebben. Dit zijn twee prachtige witte exemplaren.
Mooi gedecoreerd....super idee met houten schaar en kaart.
Fijne dag,
Trudie.

rommy moosie68 zei

he ingrid het ziet er weer leuk uit mooie foto`s groetjes rommy

What's in a day zei

Wat kun je toch mooi decoreren met al dat servies, wisten de mensen vroeger wel wat ze in huis hadden? 'k Ben blij dat er zoveel schatten bewaard zijn, jij tovert er steeds weer mooie plaatjes mee.

Groetjes, Eefie

It's me zei

Wat een mooie foto's weer.......prachtig en gefeliciteerd met je award....fijne dag meis.....liefs van mij...xxx...

lia zei

Leuk hoor, en wat maakt het uit als iets niet echt oud blijkt te zijn. Als je het maar leuk vind en niet voor oud moet betalen... En een goede oplossing voor de kaart.

liefs Lia

Huize Kip Kakel zei

Hoi Ingrid,
Mooi hé, een sauskom kan veel doelen dienen, ik heb er een gevuld met witte roosjes staan op de piano.
Vooral die oude witte sauskommen vind ik prachtig!
Leuk idee, een kaart erbij,
fijne dag,
groetjes Hannie

Een sneller kloppend hart zei

Heel mooi je sauciere-verzameling!
Vooral doorgaan :-)

Leuk ook met een kaartje erbij!

Veel groetjes, Veronique

La Maison zei

Handige kaartstandaard heb je bedacht, leuk en je verzameling sauskommen zijn nog leuker.
Gefeliciteerd met je derde award in korte tijd.
Ik heb het al eerder gezegd, your the best.

Liefs
Hermine

erfgoed zei

wat een prachtige foto's en een mooie spulletjes, ik heb van de week ook het een en ander besteld bij het witte luik, ik ben heel benieuwd naar.

fijne dag verder, groetjes lianne

Bianca zei

Wat een mooie foto's weer....heerlijk om naar te kijken en om ideeën op te doen....jouw blog geeft mij veel inspiratie :)
Groetjes Bianca

MODERN COUNTRY zei

Live Ingrid, bedankt voor je Bezoek.
Dikke knuffel van mij!

Aina

NB: Alles is soooo mooi bij jouw!!

hokje zei

Leuk een verzameling sauskommen, je kunt er ook zo fijn mee decoreren! Wat heeft Marjo toch prachtige kaarten om een hoekje net even iets extra's te geven...

Fijne avond.

Alle mooie dingen zei

sauskommen heb je nooit genoeg he... hoewel manlief vind dat je er met 1 wel klaar bent... heel gek.. hij snapt het echt niet he
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Corine(THUIS) zei

Je hebt hier weer een lekkere sfeer neergezet met de saucières en de tangen... ik zie zo voor me hoe je bezig was met stylen en fotograferen, heerlijk om te doen hè?!
Groeten, Corine(THUIS)

Daniëlle zei

Leuk hoor die sauskommen. Ik heb er inmiddels ook een paar, maar weet ze nog niet zo leuk te combineren als jij!
Fijne avond,
Groetjes
Dani

Pierelantijntjes zei

Wat een prachtige foto's Ingrid. Leuk die sauskommen. En die schaar is ook geweldig zeg. Nog nooit gezien.
Liefs Ester

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Gefeliciteerd met je award! Leuk dat we bij Anja allebei in de prijzen zijn gevallen :-)!!

Oh jee, een collectie sauskommen....als dat maar goed gaat ;-)! Voor mijn collectie serviezen heb ik inmiddels geen plek meer. Je zijn wel erg mooi en helemaal Ingrid! Ben je nog op zoek naar een speciaal exemplaar? Dan kan ik het hier in Rotterdam op de rommelmarkt ook in de gaten houden.

Een hele gezellige avond! Hier zitten de dames al voor 'Wie is de mol'!

Lieve groetjes van Madelief xox

queenieshome zei

hihhi ,ik heb ook geen kijk op oude spullen ,dan kijken we wel es naar kunst en kitch ,meestal alsi k het lelijk vindt ,blijkt het heel veel waard te zijn ....oeps!

Linda zei

Wat een ontzettend mooie foto's weer van de prachtige sauskommen ....heerlijk om naar te kijken en natuurlijk om ideeën op te doen. Toch handig he dat bloggen hahaha ;-)
Liefs, Linda

Anoniem zei

Woehaha, Ingrid! Hoe weet jij dat ik mijn haar overdag in twee vlechten draag en een gestreepte pantalon :))))))))))))))
Mijn dag kan niet meer stuk, ik ben zoooo tevreden met mijn nieuwe bank!
Lieve groet, Sonja

Anoniem zei

SSssssssssttttt, niet verklappen hè, beschouw het maar als 'ons' geheim ;))))
Liefs!!!

Trädgårdsflow/Garden Flow zei

What wonderful sauce bowls you have! You certainly have many beautiful and decorative items in your home.

Congratulations on your award!
Wish you a great weekend!
Hugs from your friend in Sweden :-))))
Charlotte

Anita zei

Nog van harte met je awards!
Wat een leuke hobby om sauskommen te sparen.Ik heb ze zelf niet maar vind ze wel qua vormgeving erg leuk.Zoek er wel eens naar bij een kringloop maar nooit gevonden,tenminste niet in het wit want dat vind ik het mooiste.
Groetjes Anita

Weißer Vintagezauber zei

Beste Ingrid,
uw saus boten en decoratie ziet er erg mooi uit. Dank u voor al uw vriendelijke woorden.
Wees voorzichtig en je fijn weekend wensen,
Elke.

Antonia zei

Het enige wat ik nog kon vinden over een houten schaar is een slaschaar, maar die heeft een vork en lepel als uiteinde. Maakt niet uit, ze zijn gewoon leuk om te hebben :-) Ben nog vergeten je te feliciteren met de 3e award, bij deze dus! Ja, Simon wordt wereldberoemd zo, vind het erg leuk om te zien dat hij al zoveel reacties krijgt. Jij ook een heel fijn weekend gewenst Ingrid, lieve groetjes Anja

Pieternel zei

Zo he, wat een reactie heb je. Was een hele toer om bij de laatste te komen. Maar leuk je sauskommen, zijn er ook nog bij die je wel eens gebruikt?

Groetjes P,ieternel

Anja zei

Hoi Ingrid, bedankt voor je lieve vermelding. Leuk zo'n verzameling sauskommen, ook leuk om voor de verzameling te speuren lijkt me. En superhandig om kaarten op deze manier neer te zetten. Heerlijke plaatjes weer!!
Groetjes Anja.

bikim zei

love the photos!!!!!!!
i have several saucery and don't really display them!! but your decor is so pretty!
well done!
enjoy your weekend Ingrid!
Rosa

Hanna zei

Ha en fortsatt fin helg.
Kram
Hanna

InstatreffNorge zei

Beautiful pictures:)

have a nice day:)

Lise from Norway:)

Splashes of Pink and Mint zei

Oef.... gelukkig! Ik dacht al dat ik de enige met een "sauskommen"-tic was! Maar ik zie dat jij er ook "last" van hebt! Ze zijn ook zóóó leuk hè, gewoon in de kast, op een plankje, gewoon leeg of met bolletjes, tja je kunt er eigenlijk nooit genoeg van hebben!
En dat geldt natuurlijk ook voor mooie kaarten! Ik heb weer genoten van je foto's!
Fijne zondag, lieve groetjes Elly

Kom Achterom zei

Ha Ingrid
Je vroeg waar ik de stof weg heb? Hier bij de plaatselijke Harry's stoffenhal. hii in Enschede.
de roosjes stof kost 9,90 euro per meter.
Bij deze!
Mocht je nu belangstelling hebben dan kan ik eventueel wat voor je regelen hoor.
Fijne avond
Yolanda

Siljo zei

Hallo Ingrid
Het is me gelukt nogmaals hartstikke bedankt
voor de moeite !
Lieve groetjes Joke