donderdag 30 december 2010

Brugge…

Direct na de kerstdagen – die we heel relaxed doorgekomen zijn - zijn we voor een stedentrip vertrokken naar Brugge (België). We doen dat altijd graag met z’n viertjes…genieten van een andere omgeving en even wat extra aandacht voor elkaar als gezin.

Home & Lifestyle

Brugge is een bijzonder sfeervolle stad en met de kerstdagen is alles ook nog eens prachtig versierd. Op diverse pleinen waren kerstmarkten en  op de Grote Markt was een schaatsbaan aanwezig.

Een overnachting is in Brugge geen probleem…hotels zijn er volop en de ontvangst in ons hotel was bijzonder gastvrij en vriendelijk.  We hadden er een familiekamer met zowel appartement-faciliteiten (twee slaapkamers, een keukentje) als faciliteiten van het hotel (ontbijt)…het zag er prachtig uit en het was ook nog eens erg gunstig gelegen ten aanzien van het centrum!

Per paardenkoets, met City-Tourbusjes of met bootjes op de reien (kanaaltjes) kan Brugge verkend worden, maar wij hebben er voor gekozen al wandelend Brugge te verkennen. Brugge is niet groot en met een paar wandelroutes  daarom ook heel goed lopend te doen.

Geniet met ons mee…
    Home & LifestyleHome & Lifestyle Home & Lifestyle   Home & Lifestyle
Home & Lifestyle

Brugge is vooral bekend geworden als een historische stad met veel cultureel erfgoed. In de 19e eeuw werden veel gebouwen verfraaid en hersteld in neogotische stijl. De Brugse reien, de geschiedenis, de archeologische vondsten en de winkelstraten trekken dagelijks veel bezoekers naar de stad.

Home & Lifestyle            

Deze stad is wat ons betreft een absolute aanrader. Vanuit Nederland is Brugge per auto goed te bereiken en in de zomer is een bezoek aan het strand ook een optie, omdat het niet ver van zee gelegen is. Daar vonden wij het nu echt te koud voor, want al waren we er  goed op gekleed…we waren blij dat we zo nu en dan een warme kerk, een warme winkel of een warm café binnen konden gaan om even op temperatuur te komen.

Home & Lifestyle
Marcella en de Kerstman…

Home & Lifestyle
Vrolijke kerstetalages…

Nagenietend van een paar heerlijke dagen gaan we nu het jaar bijna afsluiten. Ik heb dit jaar enorm genoten van jullie blogs, van jullie bezoekjes, van jullie lieve reacties en van jullie hartverwarmende e-mails... en ik wil jullie daar dan ook heel, heel hartelijk voor bedanken! Ik wens jullie voor 2011 een bijzonder sprankelend jaar toe met veel gezondheid…en als ik dan net zoveel plezier aan het bloggen beleef als ik dit jaar heb gedaan, dan kijk ik reikhalzend uit naar 2011!

Home & Lifestyle

Tot gauw in het nieuwe jaar, waarin ik in mijn eerstvolgende post aandacht besteed aan mijn gewonnen give away van Charlotte uit Zweden! Gisteravond kwam de buurvrouw het pakketje afgeven, maar omdat de pakjes  zo ongelofelijk mooi ingepakt waren en ik de cadeautjes bij daglicht wilde fotograferen, heb ik gewacht met het uitpakken! Daar ga ik dus nu mee aan de slag…geweldig om met zulke mooie geschenken het jaar af te sluiten!!!

Voor iedereen…een hele fijne jaarwisseling...

and a HAPPY NEW YEAR!!

Veel liefs, Ingrid

54 opmerkingen:

Thuis bij Tjits zei

wat fijn dat jullie zulke fijne dagen gehad hebben met elkaar in Brugge! jaren geleden zijn wij daar ook geweest, erg mooie en romantische stad.. werd er ook geschaatst op de grachtjes?
heerlijk om weer even terug te zijn in Brugge dmv je mooie fotos! leuke foto ook van je dochter!!
ik wil jou ook graag bedanken voor je lieve reacties en hoop in 2011 weer heerlijk verder te genieten van je mooie blog! ben ook benieuwd naar je Zweedse giveaway..
wens jou en je gezin een fijne jaarwisseling en een gezond in inspirerend 2011!

lieve groet van Tjitske

Claudia Leertouwer zei

Ik heb inderdaad met je "mee"genoten!

Yvonne - Frl. Klein zei

Beautiful pictures of Brugge! A beautiful beautiful town! I was a few years ago there
I wish you a happy new year!
Hugs,
Yvonne

atelier nanda zei

Brugge is inderdaad prachtig. Wij gaan er ook geregeld naar toe. Musea genoeg om te bezichtigen,gelukkig houden mijn man en ik er allebei van. Brugge is gewoon een openbaar museum van alles te zien en lekker eten.
Ik wens je ook een gelukkig en gezond 2011.
groetjes,
nanda

Jeanette zei

Ik heb genoten van je bijdrage uit Brugge. Wat leuk voor je dat je een buitenlandse give away hebt gewonnen. Ik ben benieuwd!! Ik wil jou ook bedanken voor je lieve reacties van het afgelopen jaar en ik zie je graag weer in blogland in 2011.

Ik wens je een fijne jaarwisseling en een goed begin van 2011.

Groet,
Jeanette

Susan zei

Hoi Ingrid,

Ook ik heb mee genoten van jou prachtige tripje naar Brugge...ik zie dat het tijd wordt dat ik daar ook eens een kijkje ga nemen, haha.
Ik wens jou en je gezin een geweldig en voorspoedig 2011.

Gr. Susan.

Jana zei

Hello, nice pictures of Bruggy. I like to soo so romantic cities. I hope I visit it sometimes. Happy new year and a lot of nice experiences with blogs.
Jana

Tanja zei

Ja Brugge is een hele mooie stad, ik vond het ook een ervaring, mooie foto's Ingrid, ik was weer even terug, dat was heel leuk.
Ik wens jou een fijne jaarwisseling en een heel mooi en liefdevol 2011.

Groetjes
Tanja

Fluitenkruid zei

Een heel gezond en liefdevol 2011!

Riet zei

Wat een leuk verslag van jullie dagen in Brugge.
Het lijkt me een mooie stad en staat hoog op mijn verlanglijstje.
Geniet van het uitpakken van je zweedse cadeautjes en een goede jaarwisseling.

Pauline zei

Wat een prachtige stad. En gezellig om die met z'n viertjes te verkennen in kerstsfeer. Dat maakt alles nog eens extra gezellig.
Ik wens jullie ook een fijne jaarwisseling en een gezond maar bovenal gelukkig 2011.
Liefs, Pauline

Willy zei

Brugge is prachtig en helemaal niet zo ver weg.
Heerlijk om er een paar daagjes tussenuit te zijn als gezin.
Fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2011.
Liefs Willy

WEERspiegeling zei

Geweldig he Brugge, ik ben ook 'fan' ervan!
De ontbrekende foto's staan inmiddels ook op m'n blog (kom je nog even kijken?)
Ik wens je een knalgoede jaarwisseling en een heel goed en gezond nieuwjaar (zelf vind ik oud&nieuw geen 'bal' aan haha, heb liever de kerstdagen).
Liefs, Anita

hokje zei

Wat een prachtige foto's; weer een stad om toe te voegen aan mijn wensenlijstje ;)

Bedankt voor je mooie wens voor 2011 en natuurlijk dat ik mee mocht genieten van je prachtige verhalen, foto's en lieve reacties.

Ik wens je dan ook een gelukkig, gezond en liefdevol 2011 toe!

Groeten,
Miranda

Rozmeen zei

Lieve Ingrid,

Ja prachtige stad Brugge. Wij zijn er het afgelopen jaar ook geweest...heel mooi en gezellig. Dank je wel voor je lieve bezoeken aan mijn blogje het afgelopen jaar. Ik heb ervan genoten.
Ik wens je een gezond, gelukkig en sprankelend 2011!

Liefs,
Rozmeen

kralenqueen zei

Hoi Ingrid,

Brugge is idd een heel mooi plaatje om er rond te wandelen. je hebt het ook heel goed vastgelegd op je mooie fotoos die je ons laat zien. En zo kunnen we allemaal toch een klein beetje meegenieten van jullie gezins tripje.
Ik wens jou en je familie ook al het goeds toe voor in 2011 !
Liefs Rianne

Emmy zei

Jullie hebben er weer van genoten, mooie afsluiter van het jaar samen even weg. Nu morgen avond nog en dan gaan we beginnen aan 2011, wie weet wat er allemaal weer op ons pad komt?? Ik wens je in ieder geval het allerbeste van alles. Leuk zijn die schaatsjes hé ik heb ook nog een stel hele grote liggen die ga ik zwart maken en komen dan aan de voordeur te hangen maar dat is iets voor volgend jaar. Groetjes Emmy

Room Seventeen zei

Brugge is een mooie stad, alsof de tijd er stil heeft gestaan,met Kerst zal het wel extra sfeervol zijn.
Ik wens jou en je gezin een gezond en gelukkig 2011 !
Groetjes Hennie

G-STYLE zei

Ooohhhh dat lijkt me zo'n mooie stad he ...........prachtige reportage ook , bedankt daarvoor .

En bedankt ook voor al jouw bezoekjes en lieve reacties op mijn blog , doet me altijd zo goed jouw naam te zien staan .......

Nou, ik wens jou, je man en je mooie meiden heel veel geluk, gezelligheid en een goede gezondheid toe voor het nieuwe jaar en dat we inderdaad mar weer veel van elkaars blog kunnen genieten !

Lieve groet van Gea

It's me zei

Nou inderdaad....wat is bloggen toch geweldig fijn .....ik doe het bijna een jaar nu.......en ik zou niet meer zonder kunnen....zo fijn !! ook ik ben weer zo verwend....zie mijn post !!...en ja het jaar sluit ik morgen af.....op oudejaarsdag.......ik ben een traditiemens.......meer een emotionele kip op het moment......ik miste je al !! ik dacht waar is Ingrid nu maar je zat in Brugge.....prachtige foto's.....!!! wij gaan ook weg zo heerlijk dagje/avondje met zijn twee op pad........yes!!...fijne jaarwisseling lieverd met je hele gezin !!......

EEN HEEL GOED EN GEZOND 2011 !!!...

LIEVE GROETJES VAN MIJ....

★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
  ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆

A REALLY GOOD AND HEALTHY 2011 !!!

WARM HUGS FROM ME ........

Theemuts Rommelhoekje. zei

Wat een heerlijk uitstap(je) met het gezin !!
Dat zijn momenten om te koesteren.

Ik wens je een fijne jaarswisseling en een goed 2011,groetjes Romkje.

Anoniem zei

Heerlijke stad, Brugge, zo romantisch....
Ik wens jullie een mooie jaarwisseling en een nieuw jaar met heel veel mooie en bijzondere momenten!
Lieve groet, Sonja

Bij Guusje Thuis zei

Puberdame gaat binnenkort als schooluitwisseling naar Brugge; als ik jouw foto's zo bekijk, ben ik even 'jaloers' en wil best met haar ruilen :-)

Hele fijne jaarwisseling, groetjes Colinda

http://truutske.blogspot.com zei

Prachtige foto's van een prachtige stad. Wat fijn dat jullie zo hebben genoten. Ik wens jou en je gezin een prachtige jaarwisseling, goede gezondheid, veel creativiteit en een vreugdevol 2011.
Lieve groet, Trudie

Trädgårdsflow/Garden Flow zei

Dear Ingrid!

How happy l am to hear that the package has arrived to you.

The letters NU means NOW. And to me the meaning of the word is like 'live today' (NOW) ... You know, not to think so much of what passed, or for that matter only live in the future with your plans .... (easy to do that....). Another meaning of the word NU for me is: Why wait, if you can do it today ..... And by that I mean everything, from boring things you just have to do, to dreams and goals in your life ....

How sweet of you to mention me in your post..........

Sooooo nice the town Brugge seems to be. What a wonderful tradition for your family to visit it after christmas.... There are so many beutiful and interesting places to visit.... Our family has a dream to go on a vacation by car in Europe.... I hope we vill do that soon.....

Wishing you the best newyears-eve..... And a Happy New Year!!!!!

A lots of varm hugs from Sweden
Charlotte

Margot zei

Wat heb jij een geduld zeg...wachten met uitpakken. Chappeau...
Brugge is geweldig, in ieder jaargetijde...
Net zoals jouw regels op je mooie kerstkaart....
Ik wens je ook een gezond, liefdevol en waardevol 2011...met veel leuke citytrips...
Warme groetjes, Margot

Haikey love of living zei

Dit is echt genieten! Wat een mooie foto's van Brugge. Ik ben benieuwd naar je pakjes uit Zweden.

Fijne jaarwisseling!

Haikey

Anja zei

Hoi Ingrid,
Brugge is prachtig en gezellig> Ben er een paar keer geweest dus weet hoe je genoten hebt.
Knap dat het je lukt om het Zweedse pakje dicht te laten tot de volgende dag, ik ben benieuwd, tot volgend jaar. Fijne jaarwisseling!
Groetjes Anja.

Madelief zei

Hoi Ingrid,

Jullie paar dagen Brugge klinken echt perfect! Wat is het er mooi he?! Het is alweer een tijdje geleden dat wij er zijn geweest. Als ik jullie foto's zo zie komt er weer veel naar boven.

Marcella staat prachtig op de foto! Het zou zo een vriendinnetje van een van mijn dochters kunnen zijn. Ook wat kledingstijl betreft. Leuk dat ze er geen bezwaar tegen heeft op jouw blog te staan. Bij mij willen ze absoluut niet.

Ik wil jou ook bedanken voor je mooie logjes, lieve berichtjes en onze vriendschap het afgelopen jaar!

Ik wens jou en je gezin een mooi, gezond & gelukkig 2011 toe!

Lieve groet, Madelief

Heidi zei

Het is alweer 11 jaar geleden dat ik in Brugge ben geweest maar wat is het inderdaad een prachtige stad én het eten is súper!
Heel herkenbare foto's, mooi!

Voor jullie ook een fijne jaarwisseling en een geweldig 2011!

groetjes Heidi

Bizzy @ home zei

Mooie stad zo te zien, je hebt het weer mooi gespot allemaal. Jij ook een voorspoedig 2011!
Tot blogs in het nieuwe jaar.
Lieve groet, Renny

Anoniem zei

Zoo wat lekker om er even tussen uit te piepen,maar volgens mij was je wat vergeten....MIJ....hahaha,prachtig is het daar,ik wens je een fijne jaarwisseling en al het goeds voor 2011,heel veel liefs,Joke.

flowersandhome zei

Ach Brugge... jaren niet meer geweest! Vroeger heel veel geweest, ook in de kerstperiode, prachtig is het er dan, ik hoop dat je genoten hebt van een lekker warm drankje en versnapering in één van de vele gezellige, kleine, lieve, warme, echt bij kerst passende herbergjes, verscholen in één van de kleine, kronkelige, hobbelige straatjes van Brugge. Ik moet er echt ook nog eens heen!
Gelukkig 2011 Ingrid!
Groetjes,
Marian

Ger zei

Zo....Ingrid net je koffertje uitgepakt van 'n paar heerlijke dagen Brugge met het gezin....en dan vandaag al een drukbezochte Nieuwjaars receptie;-) met veel reacties en aardige wensen....

Brugge is altijd al een prachtige stad en zeker in winterse kerstsferen,lekker zo even tussendoor weg!

Ben even met je mee gelopen langs je mooie foto's, tja......wij hadden ook zo graag nog paar dagen weg gegaan maar er zal weer eens niet iets zijn wat roet in het eten gooit, kunnen elke dag tf van ziekenhuis verwachten voor opname/onderzoek voor manlief.

We hopen dat het gunstig uit mag pakken, en anders zal het begin van het nieuwe jaar beginnen met de nodige zorgen.

Lieve Ingrid ik wil jou heel hartelijk bedanken voor de altijd fijne reacties op mijn posten.
En jou en jullie gezin ALLE geluk en gezondheid wensen in 2011!!!

Prettige jaarwisseling!!!
Liefs,Ger

Alle mooie dingen zei

wij zijn een aantal jaren terug geweest in Brugge na de kerst en met oud en nieuw
er was op de markt een sing-a-long iedereen kreeg de teksten en er was champagne te koop, gluhwein etc.
was heel gezellig... en heel apart zo had ik oud en nieuw nog nooit gevierd.
voor jou een prachtig 2011
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Mitt hvite hus zei

Hei kjære blogg venn..

så hyggelig å få en kikk på denne flotte byen.. flotte hus og det ser ut som en hyggelig by..

Vår tidligere nabo kom fra Nederland..og en annen nabo som fremdeles bor her kommer også fra Nederland..

Takk for all isnpirasjon du har delt med oss Ingrid...
gleder meg til et nytt og spennende blogg år med deg..
takk for det gamle året.

Klemmer )))

bijzonder-oud zei

Hallo Ingrid,
Brugge is zo mooi he? prachtig! Ik ga er ook graag naar toe, in de zomer is het ook leuk, dan hebben ze de zandfeesten met een hele grote brocantemarkt, erg leuk!

Ik wens jullie ook een hele goede jaarwisseling en een heel mooi, gelukkig, gezond en liefdevol 2011 toe!
Lieve groet,
Yolanda

Yn'e Steeg zei

Ja een mooei stad he? en inderdaad gezellig om dit met het gezin te kunnen en mogen doen.
Speciale momenten om nog heerlijk van te kunnen na genieten

Een gelukkig 2011 toegewenst, Jantsje

Susi zei

DEar Ingrid..
i wish you and your family a happy new year...
Kisses Susi

Ingrid zei

Hey Ingrid ik heb meegenoten van je mooie trip in Brugge al zijn we er ook al geweest,prachtige foto's heb je weer neergeblogt en voor 2011 wens ik je weer veel blogplezier met hele mooie posten....liefs

Joan Ottevanger zei

Leuk zo'n tripje Brugge, dat wil ook nog wel eens doen.Het heeft wel wat weg van Gent als ik je foto's zo ziet.Fijne jaarwisseling.Lieve groet Joan.

La Maison zei

Lieve Ingrid,
Jij ook bedankt voor je altijd snelle maar vooral lieve reacties.
Wat fijn dat je een giveaway hebt gewonnen. Ik ben nog steeds blij met die van jou.

Brugge is mooi en ik heb genoten van je foto's, heerlijk zo even er tussen uit met het gezin.

Ik wens jullie een gezellige jaarwisseling en een heel goed begin.

Liefs
Hermine

Pierelantijntjes zei

wat lijkt me dat een prachtige stad Ingrid. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Heerlijk om er even met z'n allen tussenuit te gaan.
Ik heb ook enorm genoten van jou blog dit jaar hoor, en ik hoop in het nieuwe jaar weer veel bezoekjes te mogen brengen!
En hele goede jaarwisseling, en een heel gelukkig 2011.
Lieve groet van Ester

Pauline zei

Hoi Ingrid, ik heb een berichtje op mijn blog achtergelaten ivm je vraag.
Ik wens je nogmaals een fijne jaarwisseling; 'k ga zo oliebollen bakken :) Ja vroeg, eerst dat en dan pas douchen en haar wassen...
Liefs, Pauline

Passione Helena zei

Lieve Ingrid, wat een heerlijk uitstapje!
Fantatische foto's, van een prachtige stad. Dat zal zeker genieten zijn geweest met jullie vieren.

Ik wil jou ook bedanken voor al je trouwe bezoekjes op mijn blog! Geweldig, hoe hartelijk je altijd bent!
Ik ben blij dat ik je dit jaar heb leren "kennen". En ik hoop dat we in 2011 weer heel veel met elkaar mogen delen.

Ik wens jou en je gezin, en heel fijn en gezellig uiteinde.
Een heel liefdevol, gezond & gelukkig nieuw-jaar!

Tot volgend jaar, lieve Ingrid.
CHEERS...HAPPY NEW YEAR!

Veel liefs Helena X-X-X

Berna zei

Brugge is een prachtige stad! Wij waren er afgelopen zomer maar met kerst lijkt me ook heel bijzonder. Fijn dat jullie ook zo hebben genoten.
Goeie jaarwisseling!!

Unknown zei

Ooooh Ingrid, dat ziet er hemels uit, jullie trip! Zoiets wil ik ook, ik vertrouw er dan ook op dat je me wat tippies aan de hand gaat doen...zowel zomer als winter lijkt me dat geweldig eens te doen met het hele gezin!

ik wens jullie een supergezellige oudjaarsavond en een jaar vol gezondheid hoop en liefde, het plezier en de gezelligheid komen dan vanzelf;)!

HAPPY NEW YEAR!!!

Liefs,
Lynda

Les Cotrions zei

Happy new yaer Ingrid and a lot of happiness for you and your family!
Warm greetings
Vale

verftechnieken zei

Wauw. Ja, Brugge is echt een superstad. En zo gezellig.
Fijne jaarwisseling en een heel gelukkig nieuw jaar.

OF SPRING AND SUMMER zei

Dear Ingrid,
I would like to wish you and your family a wonderful and very Happy New Year!
Many warm regards,
Ingrid

Mayflower zei

Wat een heerlijke dagen hebben jullie achter de rug. Brugge staat ook heel hoog op mijn lijstje en als ik die prachtige foto's van je zie dan heb zal dat niet lang meer duren.
Lieve meis, ik wens jou en allen die je lief zijn een hele gezellige jaarwisseling toe en een nieuw jaar vol liefde, geluk en goede gezondheid.
Ik ben blij dat ik je heb mogen ontmoeten via blog. Je altijd lieve reacties en ook mail lees ik altijd met veel plezier, zo ook al die mooie inspiratie, je sfeervolle huis, leuke trips en verhalen......ik kom gewoon graag bij je langs.
Ik toost dan ook op een weer een nieuw heerlijk blogjaar.
Liefs, Mea

Jolanda zei

Ziet er mooi uit!!! gezellig er even uit, nog nooit in Brugge geweest maar staat op m'n lijstje....HAPPY NEW YEAR! lieve groet Jolanda

THORNWOODS AT HOME zei

Mooi hé Brugge, van de zomer geweest, maar lijkt me in deze tijd van het jaar ook erg mooi.

Fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2011.

Groetjes van Monique

Pauline zei

Moest even zoeken hoor op je blog. Kon me jouw post nog wel herinneren, maar dat het al in 2010 was. Wat gaat de tijd snel.
Ik zie nu heel veel plekjes die ik ook heb gezien. Leuk!
Liefs, Pauline